Este vorba despre doua modele produse in fabricile din Turcia de Ford Motor si de Karsan Otomotiv Sanayii, un constructor local.
Cei doi producatori concureaza cu Nissan Motor pentru un contract de 10 ani care vizeaza schimbarea flotei de taxiuri din New York.
Dintre cele trei finaliste, masina propusa de producatorul turc Karsan este singura al carei design a fost creat de la zero.
Masina se aseamana cu un „minivan”, iar motorul poate fi clasic (pe benzina sau motorina), electric sau hibrid. Un alt avantaj al taxiului Karsan este ca permite accesul persoanelor cu dizabilitati.
Taxiul propus de Ford face parte, de asemenea, din categoria „minivan” si a fost deja lansat in 10 orase din Statele Unite in 2010. Modelul este fabricat in colaborare cu gigantul industrial turc Koc Holding.
Performanta producatorilor auto din Turcia incheie un deceniu pe parcursul caruia industria de profil a evoluat de la un statut modest la unul de motor al economiei, avand in vedere ca productia a crescut de peste 4 ori, in acest interval.
Astfel, Turcia intentioneaza sa devina un centru al industriei auto, precum Polonia si Cehia, avand in vedere ca si Hyundai, Toyota si Renault au fabrici aici.
Producatorii auto din Turcia au contribuit substantial in 2010 la cresterea economica a tarii cu pana la 8%, potrivit estimarilor Fondului Monetar International, un avans aproape la fel de mare ca cel al Chinei, multumita exporturilor auto record catre Europa si Orientul Mijlociu.
In Turcia, trei din patru masini sunt exportate, iar in 2010 productia auto a crescut cu 26% pana la 1,1 milioane de unitati, potrivit sursei mentionate.