Auto

Dealer auto: Timbrul de mediu i-a facut pe samsari sa se reorienteze spre masinile non-euro

04 Jun, 11:59 • Redactia DailyBusiness
Timbrul de mediu a blocat vanzarea masinilor second hand indigenizate in Romania si i-a facut pe samsari sa se reorienteze spre masinile non-euro, din cauza valorii taxei foarte mici, a declarat marti Nicolae Sorescu, director general al Radacini Grup.
Dealer auto: Timbrul de mediu i-a facut pe samsari sa se reorienteze spre masinile non-euro

„Programul ‘Rabla’, pe langa faptul ca
a inceput cu balbaieli, nu-l vad ca pe o salvare a pietei auto si
nicio inventie nemaipomenita. Noua taxa de mediu a facut ca samsarii
sa se reorienteze si sa aduca masini non-euro din cauza valorii mici
a noii taxe. E suficient sa va uitati pe ofertele din Autovit. Timbrul de mediu a blocat vanzarea masinilor second hand care sunt
indigenizate in Romania pentru care s-ar fi facut, altfel, un
buyback”, a spus Sorescu. 

Acesta a adaugat faptul ca in
Romania exista o problema cu importul nefiscalizat al masinilor
rulate. 

„Avem de-a face cu o scadere a vanzarilor, dar
la masinile noi. Avem o problema la importul nefiscalizat de masini
rulate. Vorbim la general de afaceri de 1,2 miliarde euro in
importurile de second hand intr-o adevarata jungla, din care statul
trebuia sa colecteze 239 milioane de euro. Chiar statul nu are nevoie
de bani la buget? Romania pierde mai mult de un miliard de euro din
comertul cu masini second hand nefiscalizat. Totul se face pe
persoana fizica. Numai in ianuarie 2013, s-au importat 208 masini din
care vreo 20 erau Porsche Cayenne, Panamera, toate cu an de
fabricatie 2013. E clar ca nededucerea TVA ca si companie, a facut ca
aceste firme sa aduca masini din afara”, a afirmat reprezentantul
Radacini Grup. 

Incasarile din timbrul de mediu s-au
cifrat, in primul trimestru al anului, la 65 de milioane de lei,
respectiv jumatate din totalul raportat (132 milioane lei), care
include si banii din taxa veche, conform Ministerului Mediului si
Schimbarilor Climatice (MMSC). 

In data de 15 martie 2013
a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel
moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor
de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii. 

Conform
Ordonantei de Urgenta a Guvernului privind timbrul de mediu pentru
autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, in noua formula de
calcul, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent
pentru tehnologia Euro5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro4
si Euro3. Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro,
Euro1 si Euro2, valoarea timbrului de mediu va scadea fata de nivelul
cuantumului actual. 

Timbrul de mediu se aplica pentru
autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru
categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro5, Euro4 si Euro3
formula de calcul ia in proportie de suta la suta emisia de CO2, iar
pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1
si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce
ia in calcul capacitatea cilindrica. 

Pe de alta parte,
taxa creste pentru masinile Euro3 si Euro4 in cazul versiunilor
diesel, intrucat, potrivit Rovanei Plumb, ‘emisiile din pulberi sunt
mai mari in cazul masinilor care merg cu motorina’. 

Potrivit
ministrului Mediului, pentru acest an, sunt estimate incasari din
timbrul de mediu mai mari cu 100 milioane de lei comparativ cu anul
2012, in timp ce valoarea sumelor ce trebuie restituite celor care au
achitat taxa auto va fi de 400 milioane lei, noteaza Agerpres.

Citeste si
APIA anticipeaza o scadere a pietei auto si in luna mai
Efectele timbrului de mediu asupra leasingului auto. Birocratia blocheaza inmatricularile