Negocierile dintre Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si reprezentantii Ford s-au derulat in aceasta saptamana in fiecare zi, dupa ce deadline-ul stabilit initial, 1 septembrie, a fost depasit urmare a discutiilor pe baza legii ce va statua privatizarea societatii de automobile din Craiova.
Potrivit presedintelui Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vladescu, reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.
Premierul Tariceanu a declarat, miercuri, ca negocierile dintre Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si ofertantul Ford sunt avansate si se desfasoara bine, seful executivului exprimandu-si increderea ca negocierile se vor incheia prin preluarea pachetului majoritar de actiuni.
„Sunt optimist in privinta incheierii unui acord cu reprezentantii Ford, acord care se va finaliza printr-o lege speciala de privatizare”, a afirmat Tariceanu. Acesta nu a putut preciza cand se vor incheia negocierile dintre cele doua parti, considerand ca doar membrii Comisiei pot avansa un termen.
Ford Motor Company a fost singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova.
Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a afirmat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa. Specialistii auto estimau, recent, pentru DailyBusiness, ca este vorba de noul Fiesta, un automobil care ar urma sa intre in productie de serie in 2008.
La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei. Compania americana vrea sa transforme uzina intr-una din cele mai importante unitati de productie Ford din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de 1 miliard de euro in 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare.