- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Masina Lexus costa 110.000 euro si previne accidentele

10 Sep, 14:57 • Redactia DailyBusiness
Lexus, marca de lux a Toyota Motor, va incepe in octombrie comercializarea modelului LS 600h, echipat cu un sistem de siguranta cu camere video si senzori, care monitorizeaza soferul si il avertizeaza cand apar obstacole iar el nu este atent la drum, a scris Canada NewsWire.
Masina Lexus costa 110.000 euro si previne accidentele

Oficialii Toyota nu au facut inca public pretul masinii, dar analistii auto estimeaza ca acesta va fi in jurul cifrei de 110.000 euro.

Masina va fi dotata cu un echipament de siguranta care face parte din primul sistem de pre-coliziune (Pre-Crash Safety – PCS). Senzorii acestuia pot preintampina o situatie periculoasa care poate duce la accident. In caz de impact, sistemul functioneaza in asa fel incat consecintele sa fie minime.

Lexus LS600h dotat cu sistemul de monitorizare a soferului va fi comercializat in Marea Britanie incepand cu luna octombrie.

Acest sistem intocmeste o harta cu trasaturile faciale ale soferului si monitorizeaza miscarea capului conducatorului printr-o camera de luat vederi, cu sase leduri cu infrarosu, plasata deasupra coloanei de directie.

Echipamentul se initializeaza la pornirea motorului si masoara liniile orizontala si verticala ale fetei. In cazul in care soferul intoarce capul la mai mult de 15 grade in timpul mersului si sistemul detecteaza un obstacol, se activeaza automat PCS. Masina emite un semnal sonor care avertizeaza asupra pericolului coliziunii si actioneaza usor frana. Daca nici in urma acestor avertismente soferul nu intervine, PCS pregateste franarea de urgenta si pretensioneaza centurile de siguranta pentru locurile din fata.

PCS are senzori in habitaclu, in fata masinii, dar si in spate, pentru a putea prevede orice situatie din trafic care ar putea genera un accident. O alta camera este montata in spatele masinii si in cazul in care detecteaza o coliziune iminenta, tetierele locurilor din fata se ridica cu pana la 60 milimetri si se deplaseaza spre inainte cu pana la 35 milimetri, pentru a evita un traumatism cervical ce se poate produce din cauza schimbarii inertiale rapide.

De asemenea, exista un senzor care masoara distanta dintre cap si tetiera, pentru a ajusta corect deplasarea acestora. In cazul in care scaunul nu este ocupat, sistemul nu se va declansa. Echipamentul functioneaza indiferent daca masina este in mers sau stationeaza.

Atata timp cat fata soferului este in vizorul camerei, aceasta va functiona corect, indiferent daca soferul poarta ochelari de soare si indiferent de pozitia scaunului.

Inainte sa fie introdus ca dotare pe masinile de serie, sistemul a fost testat de mai mult de 100 de soferi, masina parcurgand o distanta de peste 100.000 de kilometri.