Auto

New Kopel: Autoturismul de teren 4×4 nu are concurenta in sezonul rece in zona de rent a car

21 Mar, 07:26 • Redactia DailyBusiness
Performanta in afacerile din domeniul rent a car este influentata de sezon, spune Hezi Shayb, CEO New Kopel Group. El a mai vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre motivele pentru care start-upurile apeleaza la servicii de leasing operational si despre strategia grupului de intrare pe piata imobiliara.
New Kopel: Autoturismul de teren 4x4 nu are concurenta in sezonul rece in zona de rent a car

New Kopel Group a anuntat recent o crestere cu 20% a investitiei in activitatile de leasing operational si Rent a Car, in 2016. In 2015, compania a investit peste 13 milioane de euro in Romania, in crestere cu 16% fata de 2014.

Cum influenteaza ieftinirea carburantilor evolutia diferitelor business-uri din cadrul New Kopel Group?

In primul rand o simtim pe
sosele, unde oamenii isi folosesc din ce in ce mai mult masinile. Si cand
oamenii isi folosesc mai mult masinile, creste si activitatea, cum este cea de
mentenanta, de exemplu. Nu putem estima cu cat la suta creste activitatea ca
efect al acestui fenomen, insa un impact real exista.  

 


Care este cel mai performant segment in zona de rent
a car?

In zona de rent a car, vom cumpara anul acesta 750 de masini. Performanta
pe segment este sezonariera. In maximul de sezon, cea mai ceruta masina este
din grupa compact, dar si din segmentul economic. In sezonul rece, autoturismul
de teren 4×4 nu are concurenta.

 

Pe ce va bazati cand estimati
o crestere cu 20% a activitatii service-ului in 2016?

Raspunsul e corelat cu cel de la prima intrebare. Ieftinirea
carburantilor se vede in traficul de pe sosele. Totodata, este corelat cu
cresterea flotei noastre pe rent a car si leasing operational – anul acesta vom
cumpara intre 1200 si 1500 de autovehicule noi. Le adaugam si pe cele deja
existente in flota. O parte considerabila din flota este servisata in
service-ul nostru, unul dintre cele mai mari din Romania. De asemenea, anul
trecut, ne-am concentrat pe reorganizarea structurii, procedurilor si nivelului
de servicii unde am adus modificari considerabile.

Sunt
convins ca, daca punem toate aceste lucruri impreuna, vom creste conform
estimarilor. Deja se vad rezultatele dupa primele 3 luni.

 

In functie de ce indicatori este
acesta printre cele mai mari din tara?

Vorbim
despre capacitate si numere. Suntem singura companie de leasing operational si
rent a car care dispune de un service propriu. Suntem dealer Opel si dispunem
de service autorizat pentru Dacia, Renault si multi-marca. Daca adunam, rezulta
o cifra relevanta.

 

De ce apeleaza startup-urile la serviciile de leasing operational?

In general, companiile de tip start-up au nevoie de
servicii de leasing operational. Asta deoarece le permite sa nu folosesca
facilitatile de creditare oferite de banci pentru a cumpara masini si
externalizeaza creditele. Singurul aspect mai putin placut este ca nu oricine
finanteaza acest tip de companii datorita expunerii pe care ar putea sa o aiba.
Noi insa avem puterea sa sprijinim aceste companii si sa ne asumam riscuri mari
daca vedem ca acea companie de tip start up este una serioasa, cu manageri
pregatiti si idei mature. Iar daca ceva se intampla si compania trebuie sa
returneze flota, noi o asimilam usor in flota de rent a car.

 

In
sectorul imobiliar, ce investitii vizati mai exact? / Care va fi valoarea
investitiilor in imobiliare? / Ce asteptari aveti de la noul business in
imobiliare?


Zona imobiliara este o calatorie pe termen lung. Si
ma refer aici la toate aspectele. Am pornit la drum cercetand piata. Am vazut
ca este una cu multiple optiuni, interesante. Strategic vorbind, vom porni de
la proiectele simple, nu insa si de mici dimensiuni, si, in timp, le vom accesa
si pe cele mai complexe.