Pe scurt:
Preturi de la 7.800 euro (cu TVA si 3 prime de casare)
Echipare generoasa in versiunea de baza, cu aer conditionat,
ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth, computer de bord in dotarea
standard
Motor in trei cilindri pe benzina, cu cel mai scazut
consum de carburant si cel mai coborat nivel de emisii CO2 dintre propulsoarele
pe benzina din segment
Cea mai mica raza de bracaj din clasa sa si sistem Park
Assist de masurare a spatiului de parcare, tehnologie unica in segment
Sistem de navigatie si multimedia Nissan Connect
Eficienta
Tehnologia avansata a noului
motor pe benzina asigura performante atat de ridicate in materie de consum de
carburant si emisii reduse incat nu mai este nevoie de o versiune diesel. Decizia este rezultatul unor studii detaliate
privind piata si clientii, care demonstreaza ca, achizitionand motoare diesel,
clientii masinilor mici din Europa platesc semnificativ in plus pentru emisiile
reduse de CO2. Nissan a decis ca solutia ideala este un motor avansat pe benzina,
care echilibreaza puterea, cuplul, consumul si emisiile.
Propulsorul
aspirat de 1,2 litri dezvolta 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la
4.000 rpm, consuma 5 litri/100 km in regim combinat iar emisiile sunt de doar
115g/km. La versiunea cu transmisie automata CVT, emisiile sunt de 125g/km iar
consumul combinat de 5,4 litri/100km.
Motorul
este usor si compact. A fost conceput cu atentie,
pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor in trei cilindri: vibratiile
la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutati de compensare pe
arborele cotit, care genereaza o miscare ovala anuland vibratiile cauzate de
cursa pistonului.
Rezultatul este un nivel de silentiozitate similar cu cel al
unui motor in patru cilindri.
Motorul in
trei cilindri are mai putine parti motoare iar astfel se reduce frecarea interna
si se imbunatateste eficienta termica. Printre tehnicile de reducere a frecarii se numara pistoanele cu alezaj
circular, adoptarea invelisului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen
pentru segmentele de piston si o pompa de ulei cu volum variabil. Toate aceste
elemente contribuie la reducerea frecarii cu pana la 30% in comparatie cu
motoarele conventionale in patru cilindri, avand niveluri de performanta
similare.
Transmisia
standard se realizeaza printr-o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte. In
gama Micra este disponibila si noua transmisie CVT, avantajul sau constand in reactia rapida la viteze reduse si
economie de carburant la viteze mari. Este prima cutie de viteze CVT cu
sistem de transmisie planetara secundara – pentru functionare eficienta si
foarte fiabila. Aceasta permite folosirea unor pinioane mai mici, ceea ce inseamna
ca distanta dintre pinioane si uleiul din sistemul de transmisie este mai mare.
Aceasta conduce la reducerea cantitatii de ulei agitat de componentele in miscare
si la reducerea frecarii.
Masa redusa a platformei V se oglindeste si in reducerea riguroasa a
masei la alte componente: rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2
kg mai usor decat cel al vechiului Micra; sistemul de esapament nu mai are
amortizor central de zgomot, reducand masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii
frontale este mai usor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai usoare, panoul
de bord foloseste mai putine componente si motorul este mai mic. Plafonul este
mai usor cu 2kg iar, in ansamblu, noul Nissan Micra este mai usor cu 35 kg decat
predecesorul sau, masa incepand de la 915 kg.
Noul Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane
MacPherson in fata, cu arcuri elicoidale si bara de torsiune compacta pe puntea
din spate, conceputa pentru a patrunde mai putin in zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile
cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului in trafic si
a vibratiilor.
Aerodinamica a jucat un rol
important in definirea
formei generale a noului Micra. De exemplu, acoperisul este incadrat in niste caneluri in forma de bumerang, care ajuta la reducerea
rezonantei in interior, mai ales la viteze mari, reducand totodata greutatea
totala cu pana la 2kg.
Design-ul zvelt al acoperisului, completat cu
spoilerul pronuntat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistentei
aerului, la scaderea consumul de carburant si la reducerea emisiilor.
Designul noului model nu a compromis vizibilitatea deja apreciata a
modelului Micra, caracteristica esentiala pentru a putea conduce fara stres in oras. Ca si la generatiile anterioare Micra,
de pe scaunul soferului este posibila vizualizarea clara a
drumului si a extremitatilor
automobilului, permitand
efectuarea manevrelor in spatii
foarte inguste.
?asiul a fost proiectat pentru a imbunatati fluxul de aer si a maximiza
deportanta, marind stabilitatea la viteza mare. Coeficientul de rezistenta aerodinamica a noului Micra este 0,33.
Performanta in oras
Nissan Micra se distinge prin agilitatea in trafic, asigurata nu doar de
masa redusa ci si de manevrabilitatea deosebita: raza de bracaj este cea mai
mica din segmentul B, adica 4,65 metri.
Dotarile inovatoare contribuie de asemenea la
facilitarea condusului in oras.
Versiunea Tekna dispune in dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un
pachet complet integrat de divertisment si informatii, care incorporeaza
navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru
conectarea telefonului mobil, fante Aux-in si USB, plus sistem audio cu sase
difuzoare.
Sistemul de navigatie prezinta hartile clare ale strazilor, in locul
ghidarii obisnuite la fiecare viraj din sistemele mai ieftine, si poate fi
programat in noua limbi. Hartile, care pot fi actualizate cu usurinta cu
ajutorul unui card SD, acopera Europa de vest, Europa de est si Rusia. Prin
integrarea informatiilor din pozitionarea senzorilor si viteza vehiculului,
semnalul nu se pierde la trecerea prin tuneluri si nu este „ascuns” la trecerea
pe langa cladiri inalte.
De asemenea,
sistemul incorporeaza canalul de mesaje despre trafic (TMC), care foloseste un
radio tuner secundar pentru a receptiona informatii despre trafic si stiri
despre incidente produse pe traseele principale. Prin procesarea acestor date
de trafic in timp real, sistemul poate propune rute alternative mai rapide, dupa
caz, economisind timp si reducand emisiile.
Afisajul de bord sofisticat furnizeaza informatii despre consumul de
carburant, distanta de parcurs, temperatura exterioara si poate fi programat chiar
si pentru ca noul Micra… sa ii ureze proprietarului sau „la multi ani” de ziua
de nastere.
Un alt exemplu de tehnologie inovatoare pentru performanta
in oras este sistemul inovator, usor de folosit, de masurare a spatiului de
parcare Park Assist. Acesta este in
dotarea standard la versiunea Tekna.
Sistemul Park Assist informeaza soferul daca un spatiu
este potrivit pentru parcare. In timp ce soferul cauta un spatiu de parcare,
poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord si apoi
trebuie sa semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face
parcarea.
Presupunand ca
viteza este sub 25 km/h,
senzorii scaneaza spatiul indicand soferului daca acesta este potrivit sau nu,
pe ecranul computerului de bord. Ecranul indica ‘OK’, daca spatiul este cu
100cm mai mare decat lungimea masinii, ‘DIFFICULT’ daca este cu 60 – 99cm mai
mare decat lungimea masinii si ‘NOT ADVISED’ daca este mai mare decat lungimea
masinii cu maxim 60cm. Apoi soferul decide daca doreste sa parcheze sau nu.
Acele niveluri de
toleranta pot fi reglate, in functie de abilitatea soferului – Incepator,
Normal si Avansat – iar senzorii sunt suficient de precisi pentru a identifica
obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire si altele. Sistemul Park
Assist este completat de senzorii de parcare, care functioneaza ori de cate ori
este selectat mersul in marsarier, transmitand avertismente sonore si vizuale.
Micra este singurul automobil din segmentul B care ofera sistemul Park Assist.
Noul Nissan Micra
este disponibil in trei variante de
echipare: Visia, Acenta si Tekna. Cutia de viteze manuala este disponibila
pentru toate cele trei variante de echipare, in timp ce transmisia automata CVT
este disponibila in combinatie cu varianta Acenta.