- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Noul Porsche Panamera, primul model hibrid alimentat electric din segmentul masinilor de lux

04 Apr, 11:15 • Redactia DailyBusiness
Porsche lanseaza primul model hibrid alimentat electric din gama automobilelor de lux, pentru cea de-a doua generatie a modelului Gran Turismo.
Noul Porsche Panamera, primul model hibrid alimentat electric din segmentul masinilor de lux

Alaturi de modelul Panamera S E-Hybrid,
care are o putere totala de 416 CP, isi fac debutul alte doua
versiuni de lux, cu un ampatament extins si un motor complet nou, V6
de trei litri, cu alimentare biturbo, pentru modelele Panamera S si
Panamera 4S. 

Gama Panamera a fost extinsa,
cuprinzand acum zece modele. Economia de combustibil este de 56%.

Noua generatie Gran Turismo va fi
prezentata in premiera mondiala in cadrul evenimentului Auto China,
care va incepe pe 21 aprilie 2013, la Shanghai.

Modelul Panamera S E-Hybrid are
un motor electric mai puternic, o baterie mai performanta, care
genereaza mai multa energie si care are capacitatea de a se incarca
extern de la reteaua electrica. Transmisia electrica produce 95 CP
(70 kW), mai mult decat dublul puterii produse de motorul electric al
modelului anterior, care genera 47 CP (34 kW).

Energia este produsa de bateria
litiu-ion nou dezvoltata, care la 9,4 kWh dispune de o capacitate
energetica de cinci ori mai mare fata de bateria anterioara din
hidrura de metal nichel, care producea 1,7 kWh. Atunci cand este
conectata la o priza industriala, bateria poate fi incarcata in
aproximativ doua ore si jumatate, cu ajutorul incarcatorului integrat
de la bord si a standardului Porsche Universal Charger (AC), si poate
fi incarcata in mai putin de patru ore cand este conectata la o priza
conventionala de uz casnic.

[img=3900][/img]Modelul Panamera S E-Hybrid are un
consum de combustibil NEDC redus cu 56%, de 3,1 l/100 km, dupa ce
initial era de 7,1 l/100 km. Acesta echivaleaza cu emisii CO2 de 71
g/km. Distanta maxima de rulare, in regim de alimentare electrica, a
acestui model, este de 36 kilometri, conform testelor NEDC.

Aceasta poate varia in timpul
operatiunilor din viata reala, deoarece, de exemplu, in timpul
testelor NEDC, aerul conditionat si sistemul de incalzire sunt
oprite. Un interval realist al distantei de rulare in regim de
alimentare electrica variaza intre 18 si 36 km.

Modelul Panamera, in noua versiune
hibrid poate atinge viteza maxima de 135 km/h, in timpul
operatiunilor electrice. Timpul de acceleratie de pe loc la viteza de
100 km/h a fost redus cu jumatate, ajungand la 5,5 secunde.

In aceasta situatie, ajuta functia de
impuls electric, performanta motorului electric depasind-o pe cea a
motorului cu combustie. Impulsul poate fi activat, de asemenea, de
kick-down – in situatii speciale, cum ar fi depasirile. Viteza
maxima a masinii este de 270 km/h. Conceptul paralel hibrid complet
dezvoltat de Porsche opereaza prin „inertie” la viteze mai mari,
ceea ce inseamna ca activeaza inertia odata cu oprirea combustiei
interne a motorului si recuperarea energiei, generand electricitate.

Optiunea auxiliara a sistemului de
climatizare permite incalzirea sau racirea masinii in prealabil, prin
intermediul sistemului Porsche Car Connect. Poate fi programat din
masina sau cu ajutorul aplicatiei pentru smartphone.

Un smartphone poate fi folosit, de
asemenea, pentru administrarea bateriei sau pentru accesul de la
distanta la informatii despre masina, cum ar fi autonomia curenta sau
locul unde este parcata masina. Toate celelalte functii, care nu sunt
specifice versiunii hibrid sunt, de asemenea, disponibile optional
pentru celelalte modele Panamera, cu ajutorul aplicatiei pentru
smartphone de la Porsche, Car Connect.

[img=3901][/img]Majoritatea modelelor Panamera sunt
echipate cu PDK (Porsche Doppelkupplung) cu sapte viteze.
Schimbatorul automat cu opt viteze Tiptronic S este utilizat pentru
modelele Panamera Diesel si Panamera S E-Hybrid. Cu exceptia Panamera
GTS, celelalte modele dotate cu PDK dispun de functia de decelerare,
prin care cuplajele se deschid in depasire, motorul se opreste, iar
masina merge din inertie in continuare.

Noile generatii ale modelelor Panamera
vor fi lansate pe piata in iulie 2013. In Romania, preturile incep de
la 90.877 euro pentru Panamera Diesel si 92.389 euro pentru Panamera.
Panamera 4 costa 98.065 euro, Panamera S 112.313 euro si Panamera 4S
118.148 euro. Panamera S E-Hybrid costa 121.390 euro, si este urmata
de Panamera GTS la 133.563 euro si Panamera 4S Executive la 145.448
euro. Modelele de top sunt Panamera Turbo la 159.826 euro si Panamera
Turbo Executive la 178,555 euro. Preturile includ TVA si sunt
valabile in Romania.

La inceputul anului viitor, noul motor
cu 300 CP (220 kW) va inlocui motorul diesel actual, asigurand mai
multe functii de eficienta specifice sistemelor diesel. In 2014 vor
sosi, de asemenea, pe piata noile modele Porsche Panamera Turbo S si
Panamera Turbo S Executive.

Porsche Inter Auto Romania face parte
din Porsche Inter Auto GmbH & Co KG, reteaua globala de retail a
Holdingului Porsche din Salzburg. Reteaua Porsche Inter Auto Romania
comercializeaza, prin intermediul celor 5 centre auto, automobile
Volkswagen, Skoda, Audi si SEAT. De la 1 august 2012, grupul
Volkswagen a devenit actionar unic al Holdingului Porsche. 

Porsche Inter Auto este importator si
distribuitor exclusiv pentru marcile Bentley, Lamborghini si Porsche
in Romania, pentru aceasta din urma comercializand modelele Cayenne,
Panamera, 911 Carrera, Boxster si Cayman.