Auto

Planurile francezilor de la Gefco pentru Balcani

30 Sep, 15:57 • Redactia DailyBusiness
Grupul francez de logistica si transport Gefco a prezentat noile proiecte de dezvoltare in zona Europa Centrala si Balcani.
Planurile francezilor de la Gefco pentru Balcani

Performanta continua
din ultimii ani  (cresterea cifrei de afaceri cu 11,8% intre
2011 si 2013), cat si  planurile de expansiune in regiune, sunt
cateva din punctele forte ale grupului Gefco, asa cum a declarat si
Pierre-Jean Lorrain, directorul executiv al regiunii Europa Centrala,
Balcani si Orientul Mijlociu: „Tinta
Grupului Gefco este de a atinge o cifra de afaceri de 8 miliarde de
euro pana in 2020. Regiunea Europa Centrala, Balcani si Orientul
Mijlociu va contribui la atingerea acestui obiectiv, avand in vedere
potentialul de crestere pe care il are. In acest sens, Gefco are in
vedere o expansiune geografica rapida in aceasta zona, cu 2-3 noi
subsidiare deschise in fiecare an
„.

Regiunea Europa Centrala, Balcani si
Orientul Mijlociu, care se intinde din Germania pana in Emiratele
Arabe Unite si cuprinde 13 tari, a inregistrat in 2013 o cifra de
afaceri de 692 mil. euro.

Subsidiarele din regiune ofera servicii
logistice pentru mai mult de 17.000 de clienti din diferite sectoare.
Numarul de angajati in birourile Gefco din regiune depaseste, in
prezent, 2.000.
in atingerea obiectivelor setate pentru
urmatorii ani, un rol important il va avea structura de management si
coordonare pusa in aplicare pentru fiecare dintre cele 4 subzone
(Germania, Europa Centrala, Balcani si Orientul Mijlociu) si pentru
fiecare activitate.

Gefco Romania – subsidiara nucleu din
zona Balcanilor

In subzona
Balcanilor, Gefco este prezenta in 4 tari: Romania, Bulgaria,
Slovenia si, din 2013, si in Croatia. Toate aceste tari au
inregistrat o evolutie semnificativa in ultimii ani, din punct de
vedere al expertizei logistice.

Un exemplu este
evolutia acestora in indexul global de performanta logistica –
aceste tari inregistrand un avans de peste 10 pozitii  in
ultimii 3 ani. In plus,
profesionalismul companiilor de transport
din aceste tari a convins si alte subsidiare Gefco din Europa de Vest
sa foloseasca parteneri din zona Balcanilor.

Potentialul
Balcanilor este unul ridicat si datorita infrastructurii, care, cu
investitii solide, va ajuta regiunea sa devina principalul coridor de
traversare intre Europa si Asia.

Unul dintre
proiectele principale pentru dezvoltarea zonei Balcanilor este
formarea unor „Coridoare rutiere” intre Europa de Vest, CIS si
Orientul Mijlociu, care sa traverseze Balcanii, profitand de faptul
ca 6 coridoare Pan-Europene traverseaza aceasta zona.

„Romania este
subsidiara nucleu a zonei Balcanilor, atat din prisma potentialului
de afaceri oferit de sectorul industrial local, cat si datorita
gradului de maturitate atins de GEFCO Romania in ceea ce priveste
managementul afacerii, in cei 9 ani pe piata. Este un exemplu de buna
practica pe care incercam sa il utilizam in dezvoltarea subsidiarelor
mai noi”, a declarat Jerome Chevrolet, director general
Gefco Bulgaria si Area Manager pentru tarile din Balcani.

Un alt proiect
priveste dezvoltarea activitatii de
transport maritim prin crearea unui circuit intre porturi sub
exclusivitatea Gefco (short sea), folosind capacitatea porturilor
Koper, Constanta, Varna, Rijeka sau
Bar. O a treia axa de dezvoltare in regiunea Balcanilor priveste
dezvoltarea activitatii de logistica a vehiculelor finite.

Aproximativ 350 de proiecte noi sunt
procesate lunar de catre echipele comerciale din regiune. Portofoliul
de clienti din regiune este compus, in proportie de 59% de companii
din industria auto, dar include si companii din alte industrii,
precum Electronice si Electrocasnice, FMCG, Vehicule pe 2 roti, sal
Heavy Industry.

Cooperarea regionala urmareste
intensificarea relatiilor dintre subsidiarele din regiune, cu scopul
final de a oferi clientilor internationali o abordare
multi-country pentru solutiile logistice si de a-i sustine in
demersurile acestora de expansiune internationala.

Sinergia comerciala in regiune va crea
baza pentru aceasta noua etapa, sub coordonarea lui Tolga Oran, care
a fost numit la sfarsitul anului 2013 in functia de director comercial al regiunii, dupa ce a ocupat timp de 6 ani pozitia de
Manager de Vanzari si Marketing al subsidiarei din Romania.

Coordonarea activitatilor logistice in
regiune
Planurile de dezvoltare continua ale
Gefco includ atat extinderea geografica, cat si dezvoltarea unor
activitati cheie in regiunile cu cerere mare. Inaugurarea recenta a
unui nou depozit in Turcia este un exemplu al acestei abordari.

Depozitul are o suprafata de 10.000 mp si este specializat in
logistica vehiculelor pe 2 roti si logística electrocasnicelor,
avand si functia de antrepozitare vamala.

Cu o experienta solida de peste 18 ani
in sectorul logistic si diverse proiecte de succes implementate in
subsidiara romana, Christophe de Korver (foto) a preluat coordonarea
activitatii de Depozitare si Ambalaje Reutilizabile in regiunea
Europa Centrala, Balcani si Orientul Mijlociu, pe langa pozitia de director general al Gefco Romania.

Scopul principal al coordonarii
regionale este schimbul de informatii si expertiza intre tari, un
centru de studii unic pentru proiectele de logistica (depozitare si
activitati cu valoare adaugata) fiind urmatoarea etapa in acest
demers. Obiectivele pentru anul urmator in ceea ce priveste
activitatea de depozitare si servicii cu valoare adaugata sunt
deschiderea a 1-2 noi platforme logistice in regiune si cresterea
volumului de activitate cu 15%.

Referitor la
punctele forte ale Gefco in aceasta regiune, Christophe de Korver a
declarat: „Principalele noastre avantaje pe partea de
logistica sunt pozitionarea grupului intre primii 10 furnizori
de servicii logistice in regiune si platformele specializate Gefco pentru industria auto, care reprezinta unul dintre cele mai exigente
sectoare in ceea ce priveste logistica specializata. Cateva
exemple de platforme „expert” pot fi gasite in Polonia, Slovacia
sau Turcia. Am folosit si expertiza din
Romania in sectorul
electrocasnicelor pentru a dezvolta proiecte similare in alte
subsidiare”.