- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Probleme în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania. CNAIR a decis să suspende licitația pentru un lot important

25 Sep, 19:44 • Stefan Simion
Încă o dată România se confruntă cu probleme de infrastructură. Autostrada Transilvania pare a fi întreruptă din cauza CNAIR care a suspendat licitația pentru viaductele de 3,2 km.
Probleme în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania. CNAIR a decis să suspende licitația pentru un lot important

Din păcate, românii nu mai speră la autostrăzi în România, iar faptul că licitația a fost supendată pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania nu mai provoacă nicio surpriză în rândul populației. Din păcate, astăzi, 25 septembrie 2023, urma a fi ziua în care ofertele erau depuse, însă acest lucru nu a mai putut fi posibil din cauza faptului că CNAIR a decis să suspende licitația.

Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania

Vezi și: https://www.dailybusiness.ro/stiri-interne/tinerii-nascuti-dupa-2009-nu-vor-mai-avea-voie-sa-fumeze-anual-fumatul-ucide-peste-76-000-de-oameni-371357/

Riscul de a fi întrerupt proiectul pentru Autostrada Transilvania?

Loturile Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului sunt contractate împreună cu UMB și finanțate prin PNRR, termenul de execuție fiind anul 2025, însă fără loturile Nădășelu -Zimbor de 30 de kilometri, nu poate fi nimic finalizat. Viaductele de la Nădășelu și Țopa Mică reprezintă lucrări suplimentare care au fost scoase de către CNAIR din contractul cu UMB, 5 august 2023 fiind data care a marcat publicarea în Sistemul Electronic de Achiziții Publice(SEAP) licitației pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor menționate anterior. Valoarea lotului Nădășelu – Zimbor este cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde de lei.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009– km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500.”, este ceea ce arată contractul SEAP.

Solicitări ale constructorilor

În vederea soluționării acestei probleme, care are loc la nesfârșit în România, constructorii au decis să își spună cuvântul prin prelungirea perioadei de depunere a ofertelor cu 30 de zile, astfel, ulterior, fiindu-le adresate câteva întrebări.

„In vederea elaborarii unei oferte competitive pentru procedura de achizitie mai sus mentionata, va rugam sa extindeti termenul de depunere a ofertelor cu cel putin 30 zile, si sa clarificati urmatoarele aspecte:
1. Organizarea de santier – daca organizarea de santier a fostului Antreprenor poate fi utilizata,
2. Situația actuală a utilităților.”, urmând ca răspunsul să fie următorul:

,,Cu privire la solicitarea de clarificare legata de Organizarea de santier, precizam ca organizarea de santier a fostului antreprenor nu face parte din coridorul de expropriere si Autoritatea Contractanta nu are in responsabilitate predarea unor terenuri situate in afara
limitelor de expropriere. Intrucat Autoritatea Contractanta nu a impus anumite locatii pentru Organizarea de santier, aceasta ramane la latitudinea viitorilor ofertanti, cu respectarea prevederilor cap. V. ORGANIZAREA DE SANTIER SI SURSE DE MATERIALE:
A. Ofertantul va prezenta modalitatea de realizare a organizarii de santier in conformitate
cu prevederile Cerintelor Beneficiarului, precizand cel putin urmatoarele aspecte:
– Identificarea locatiei pentru organizarea de santier. Ofertantul va anexa schiţe, documente şi date din care să rezulte locatia, suprafetele si posibilitatea de utilizare a terenului afectat.

-în cazul în care Antreprenorul solicită instalaţii sau ocuparea temporară a terenului din vecinătatea Şantierului, pentru organizarea de santier, depozitare sau orice alt motiv, el va trebui să stabilească un acord/intelegere scrisa cu proprietarii de terenuri, ocupanţii şi autorităţi locale, după caz, şi sa transmita confirmarea scrisă Supervizorului cu privire la înţelegere şi la acordul proprietarului/ocupantului; iar Antreprenorul va fi responsabil pentru orice întârziere sau întreruperi care pot apărea din cauza unor dificultăţi în obţinerea sau folosirea instalaţiilor sau ocuparea temporară a terenurilor.”

Constructorii au mai răspuns la o întrebare într-un mod ferm și concis:

„In vederea evitarii unui conflict de interese, va rugam sa comunicati cine a elaborat documentatia descriptiva deviere – parte integranta din documentatia de Atribuire.”, întrebare ce a fost urmată de un răspuns

„Documentatia descriptiva a lucrarilor a fost intocmita in conformitate cu solutiile recomandate prin Expertiza tehnica elaborata cat si prin Complementul la Expertiza Tehnica, dupa efectuarea unei analize riguroase a Beneficiarului in special asupra elementelor de racordare in scopul corelarii traseului existent cu cel ce necesita deviere (punct de iesire de pe traseul actual, zone in curba, razele curbelor, zone de aliniament racordare la traseul existent).Toate documentele Beneficiarului mentionate la pct 8.1.2.3.2 sunt parte a Documentatiei de atribuire.”, răspuns ce a clarificat populația, pentru moment, în legătură cu Autostrada Transilvania

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult