Luna iunie marchează începutul oficial al inaugurărilor de autostrăzi în România pentru anul 2025, după un început de an lipsit de progrese vizibile în deschiderea de noi segmente de drumuri rapide, deși estimările oficiale prevedeau livrarea a peste 300 de kilometri în acest an. Primele tronsoane care vor fi date în trafic sunt esențiale pentru descongestionarea traficului în jurul Capitalei și pentru asigurarea unor conexiuni rapide spre litoral, regiunile centrale și estice ale țării.
Te-ar mai putea interesa și: Lucrările la autostrăzile A3 și A8, suspendate pe perioadă nedeterminată. Compania lui Dorinel Umbrărescu ar fi sistat plățile către șantiere. CNAIR dezminte informația
Printre cele mai importante inaugurări programate în iunie se numără:
Pe lângă aceste tronsoane, autoritățile estimează că până la finalul lui 2025 vor fi deschiși în total peste 300 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, incluzând:
Un accent deosebit este pus și pe Autostrada Unirii (A8), proiect strategic care va lega Transilvania de Moldova. Recent, a fost semnat contractul pentru tronsonul Miercurea Nirajului–Sărățeni (24 km), parte a secțiunii montane, ce va include un tunel de peste 1 km și alte 36 de structuri. Contractul, în valoare de aproape 3 miliarde de lei, are un termen de execuție de 30 de luni. Până acum, au fost semnate contracte pentru cinci tronsoane din A8, însumând peste 143 km, dar doar două sunt efectiv în execuție.
Conform CNAIR și Ministerului Transporturilor, ritmul lucrărilor s-a accelerat în ultimele luni, iar în următoarele săptămâni vor fi dați în trafic alți 12 km din A1 Sibiu–Pitești, completând legătura de autostradă între București și Curtea de Argeș. De asemenea, va fi finalizat ultimul tronson din drumul expres Craiova–Pitești, care include un nod rutier important de conectare cu A1.
Te-ar mai putea interesa și: Începe construcția celei mai lungi autostrăzi din România, care va ajunge până în Republica Moldova