Ghosn admite ca piata automobilelor
electrice nu se ridica la asteptarile sale anterioare.
Renault si Nissan au derulat investitii
de ordinul miliardelor de dolari in dezvoltarea de automobile
electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou
tip de propulsie pentru transportul personal.
Renault si Nissan vizau vanzarea a 1,5
milioane de automobile electrice pana in 2016.
„Nu vom ajunge acolo. La viteza
actuala, cred ca tinta va fi atinsa mai degraba cu patru-cinci ani
mai tarziu”, a declarat Ghosn.
In pofida promovarii intense, a
investitiilor uriase si presiunilor exercitate de guverne asupra
industriei, automobile electrice au costuri mari de productie, iar
viabilitatea lor este limitata de autonomia scazuta si absenta unei
infrastructuri dezvoltate de statii de reincarcare a bateriilor.
Renault si Nissan au vandut in ultimi 5
ani un total de peste 120.000 de automobile electrice, alianta
franco-japoneza fiind cel mai mare producator din lume pe
acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vandut model electric la
nivel mondial, cu 85.000 de unitati in circulatie, scrie Mediafax.