Cariere

Ce sacrificii fac tinerii care studiaza in Marea Britanie

10 Sep, 19:22 • Redactia DailyBusiness
Cresterea taxelor de studii pune presiune financiara pe tinerii care studiaza in Marea Britanie, astfel ca procentul celor care isi consulta parintii inainte de a se inscrie la cursuri universitate s-a dublat in ultimii doi ani, potrivit unui studiu. Vezi la ce renunta studentii pentru a invata la institutii de prestigiu.
Ce sacrificii fac tinerii care studiaza in Marea Britanie

Studentii care urmeaza o facultate in Marea Britanie estimeaza ca vor avea datorii financiare la momentul absolvirii, potrivit studiului „Sodexo University Lifestyle Survey”,
editia 2014, privind comportamentul academic si social al
studentilor.

Studiul urmareste motivatiile in alegerea unei
universitati, presiunile financiare si sociale ale studentilor,
atitudinea acestora fata de educatia superioara, precum si
asteptarile pe care le au dupa absolvire.

Cercetarea a fost realizata
pe un esantion de 2.000 de studenti in cadrul a peste 140 de
universitati din Marea Britanie.

Grija datoriilor

Aproape 1 din 5 studenti (17%) se asteapta sa acumuleze
datorii pentru studii mai mari de 50.000 de euro. In 2012, doar 2%
dintre studenti estimau ca se vor afla in aceasta situatie. In
acelasi timp, 58% dintre studenti estimeaza ca vor acumula datorii de
peste 25.000 de euro. Aproape o treime din totalul studentilor
apreciaza ca sumele imprumutate pentru a-si finanta studiile
universitare sunt prea mari.

„Intr-un climat
economic nesigur, impactul financiar al absolvirii unei institutii de
invatamant superior a pus presiune pe viitorii studenti, facand din
decizia de a urma sau nu o facultate una dificila pe fondul cresterii
taxelor de studii, potrivit cercetarii realizate anul acesta de
Sodexo”, declara Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.

Un sfert
dintre studenti si-au consultat parintii inainte de a se inscrie la
cursuri universitare, mai mult decat dublu fata de anul 2012.

In pofida sumelor pe care estimeaza ca
le vor avea de returnat la finalul studiilor universitare, numarul
studentilor care se arata ingrijorati de nivelul ridicat al
datoriilor a scazut in ultima decada cu 10%, pana la 4% in 2014.

Pe fondul cresterii datoriilor
acumulate in anii de studii, in randul studentilor se inregistreaza o
crestere a nivelului de nemultumire fata de calitatea programelor si
a cursurilor universitare. Peste un sfert dintre studenti (28%)
afirma ca nivelul datoriilor reprezinta o investitie prea mare in
cariera. In urma cu doi ani, doar 10% dintre studentii din Marea
Britanie erau de acord cu aceasta afirmatie. Gradul de indatorare din
prezent este responsabil si pentru reconsiderarea optiunilor initiale
in ceea ce priveste programele universitare in randul a 23% dintre
studenti.

„Rezultatele
sondajului din acest an pot fi analizate si din perspectiva unei
bombe cu ceas”, declara Jane Longmore, vice-cancelar in
cadrul Universitatii Southampton Solent, coautor si autoritate de
control al studiului „Sodexo University Lifestyle Survey”.

„Procentul
studentilor in anii doi si trei care considera ca studiile academice
reprezinta un pas obligatoriu in parcursul educational s-a diminuat
de la 42% in 2012 la 35% in 2014. Este important ca universitatile sa
depuna eforturi mai mari pentru a le demonstra studentilor cat de
valoros este invatamantul superior”.

Investitia mai mare de-a lungul anilor
universitari este unul dintre factorii care ii determina pe studenti
sa acorde o importanta sporita obiectivului final.

Imbunatatirea
sanselor de a obtine un loc de munca mai bun este motivul pentru care
76% dintre studenti urmeaza cursuri universitare, in timp ce 62%
spera ca astfel sa isi asigure venituri mai mari.

Cresterea
procentului acelora al caror obiectiv este reprezentat de venituri
mai bune este semnificativa in ultima decada, de la 36% in 2004.

In acest context, dorinta de a obtine
note bune este foarte intalnita: aproape 9 din 10 studenti (84%)
afirma ca sunt preocupati sa obtina notele pe care si le doresc, in
crestere de la 72% in 2012 si de la 61% in 2004, cand sondajul a fost
realizat pentru prima data.

Aceasta presiune suplimentara a
contribuit la tendinta observata de-a lungul ultimilor sase ani in
randul studentilor de a se concentra pe activitatile scolare in
detrimentul celor de socializare.

Mai multi studenti ca niciodata sunt
acum preocupati sa gaseasca echilibrul intre viata academica, sociala
si obligatiile de serviciu – locul de munca reprezentand a doua
sursa de stres (cu 69% dintre studenti nominalizand acest fapt, in
crestere de la 41% in 2004). Pentru 52% dintre studenti, nevoia de a
economisi este motivul unei activitati scazute de socializare.

In acest context, 76% dintre studenti
afirma ca cheltuiesc saptamanal 25 de euro sau mai putin
distrandu-se, in crestere de la 61% in 2012. Pentru a pastra
cheltuielile in aceasta limita, o jumatate dintre studenti aleg sa
ramana in casa atunci cand se intalnesc cu prietenii, iar o treime
(33%) nu consuma alcool cand socializeaza, in crestere de la 26% in
2010.

A invata reprezinta principala
prioritate pentru majoritatea studentilor inscrisi in cadrul
universitatilor din Marea Britanie. Aproape trei sferturi (74%)
petrec zilnic intre doua si cinci ore la cursuri, seminarii si
laboratoare si 72% aloca zilnic studiului individual intre doua si
cinci ore.

Aproximativ 18% petrec intre sase si opt ore pe zi la
cursuri, seminarii si laboratoare, dublu fata de procentul
inregistrat in urma cu doi ani.

Nu este surprizator faptul ca numarul
celor ingrijorati ca nu isi pot organiza eficient volumul de munca
pentru universitate este in crestere de la 30% in 2004 la 61% in
prezent.

Interesul crescut acordat studiului se
reflecta si in diminuarea numarului de ore lucrate in regim part-time
de studenti: doar 36% spun ca lucreaza saptamanal intre 11 si 20 de
ore, comparativ cu 55% in 2004, in timp ce 53% lucreaza mai putin de
10 ore intr-o saptamana, in crestere de la 36% in 2012.

Aproximativ 6.000 de romani studiau in cadrul universitatilor din Marea Britanie in anul universitar 2013 – 2014.