Cariere

Cei mai buni angajatori din Romania

27 Nov, 15:38 • Redactia DailyBusiness
Aon România, filiala locală a companiei de consultanță și outsourcing în domeniul managementului resurselor umane, Aon Hewitt, a organizat Gala decernării titlului Best Employer, ca urmare a desfășurării celei de-a treia ediții consecutive a studiului Aon Best Employers.
Cei mai buni angajatori din Romania

În ediția 2015 următoarele companii au primit titlul Best
Employer:

Adobe Systems România
Autonom
Dell

Edenred România

Companiile Mars, Inc. din România – Royal Canin Romania,
Mars Romania, Wrigley Romania

McDonald”s România

Pfizer România

Adobe Systems România, Autonom, McDonald’s România și Pfizer
România își mențin statutul, fiind prezente și în clasamentul realizat în 2014,
iar Dell în 2013.

La titlu au putut accede companiile participante la
cercetare, care activează pe piața românească de cel puțin trei ani și care au
un număr minim de 50 angajați permanenți.

BES analizează nivelul de implicare (engagement) al
angajaților în baza a trei comportamente: „SAY” (angajații care vorbesc pozitiv
despre compania pentru care lucrează, în discuțiile cu prietenii, colegii sau
clienții), „STAY” (angajații care vor să rămână în companie pentru mai mult
timp și care nu se gândesc să o părăsească) și „STRIVE” (angajații care depun
un efort suplimentar pentru obținerea de rezultate pentru companie).

Aceste
comportamente pot fi influențate de gradul de satisfacție al angajaților pe
anumiți factori, dintre care enumerăm sentimentul împlinirii, autonomia,
resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața
personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul
performant, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, salariul,
beneficiile, recunoașterea.

„Implicarea este o stare emoțională, legătura emoțională a
angajaților cu propria lor companie. Este ceea ce îi determină să vorbească
pozitiv despre angajator, să își asocieze viitorul cu organizația și să aibă
inițiativă, să depună extra-efortul pe care orice angajator îl dorește”, spune
Virginia Păuna, Project Leader Best Employers România.

„Pentru mine, a fi implicată înseamnă să lucrez într-un
mediu plăcut și confortabil, într-un spațiu în care mă simt bine și unde pot
rezona. A fi motivată înseamnă să fiu înconjurată de oameni determinați și
implicați la fel ca mine, înseamnă să-mi pot exprima ideile și să am libertatea
de mi le pune în practică, evident asumându-mi rezultatul, înseamnă să fiu
apreciată și să mi se acorde încredere, înseamnă să accept feedback-ul
constructiv, să pot lua decizii asumându-mi responsabilitatea și, la rândul
meu, să acord încredere echipei pe care o coordonez, să încurajez, să consult,
să ascult, să motivez”, completează Adriana Grecu, CEO Aon România.

BES 2015 în cifre

Studiul din acest an a implicat 35 de companii. Rezultatele
se bazează pe răspunsurile a 15.500 de angajați, 1.150 middle manageri și 224
directori executivi, care, prin intermediul unor chestionare, și-au exprimat
opinia cu privire la angajatorii lor.

Acest eșantion de respondenți reprezintă
o populație activă totală de peste 38.000 de angajați.
Rezultatele studiului ne arată că implicarea este importantă
pentru companiile Best Employer – rezultatul scorului de engagement al acestor
companii este în creștere – 80% în 2015 față de 78% în 2014 și 71% înregistrat
în 2013.

„Provocarea noastră este să convingem celelalte companii că
engagement-ul angajaților este important, fiind strâns legat de rezultatele în
afaceri ale companiilor angajatoare”, a spus joi, în cadrul Galei, Virginia
Păuna, Project Leader al studiului.

Rezultatele celorlalte companii participante la studiu arată
un scor de engagement de 59%.
Studiul mai arată diferența de engagement a diferitelor poziții
în cadrul companiilor: executivii sunt implicați în proporție de 87%, line
managerii în proporție de 69%, pe când nivelul de engagement al angajaților
este de 58%.

Cele mai mari diferențe de percepție a angajaților
companiilor Best Employer față de celelalte companii sunt înregistrate în
ariile Reward & Recognition (felul în care angajații simt că organizația
împărtășește cu angajații succesul financiar, că salariul este influențat de
performanță, că salarizarea este una corectă – sunt înregistrate diferențe de 26
– 30% între rezultatele obținute de Best Employers față de celelalte companii),
Talent & Staffing (capacitatea companiilor de a atrage, reține și promova
angajații pe criterii de performanță – diferențe de 29 – 27%), Leadership
(entuziasmul pentru viitor, angajații văzuți ca cea mai importantă resursă,
direcția clară oferită de leadership pentru viitorul companiei – diferențe de 28
– 24%).

Aon Hewitt organizează anual studiul Best Employers în
Europa Centrală și de Est încă din anul 2001.
România a revenit pe lista țărilor participante la studiu
începând cu 2013, când s-a clasat pe locul 4 între țările din Europa Centrală
și de Est, ca nivel de implicare profesională a angajaților, după Ungaria,
Cehia și Rusia.

Aon
România, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din România, oferă
servicii profesionale de consultanță în asigurări, reasigurări, managementul de
risc și beneficii pentru angajați, pentru companii, autorități sau instituții
financiare. Companie înființată în 1991,
subsidiară a grupului Aon din 2005, Aon România este cea mai mare operațiune
din Regiunea Europa de Sud-Est, din care mai fac parte Bulgaria, Serbia,
Macedonia, Albania, Kosovo și Moldova.