Cariere

Cum se desfășoară procesul de recrutare a profesorilor într-o școală privată

08 Sep, 17:15 • Redactia DailyBusiness
Procesul de recrutare a profesorilor în cadrul unei școli private poate fi mult mai complex decât în învățământul de stat. Candidații trebuie să îndeplinească mai multe cerințe și să treacă prin mai multe etape de evaluare, dar benficiile care urmează sunt pe măsura eforturilor depuse.
Cum se desfășoară procesul de recrutare a profesorilor într-o școală privată

Iată exemplul Transylvania College, singura școală din
România acreditată pe curriculum românesc și curriculum Cambridge.
 

Pentru a putea fi angajat la Transylvania
College, un profesor trebuie să îndeplinească mai multe cerințe: studii
universitare și postuniversitare în pedagogie, certificat de competență
lingvistică (Limba Engleză – nivel B2), experiență anterioară în sisteme
educaționale similare, de exemplu în pregatirea elevilor pentru Cambridge
International Examinations, atitudine pozitivă, creativă, deschisă și înțelegerea
conceptului de predare activă, centrată pe elev.
 

Sunt considerate avantaje experiența de
predare de peste doi ani, certificate de absolvire a unor cursuri de formare
profesională în România sau în străinătate, certificate care atestă activități  profesionale în alte grădinițe și școli
internaționale.
 

Profesorii au responsabilitatea de a încuraja formarea unei atitudini pozitive
față de procesul de învățare și de a trata și sprijini individual fiecare elev,
pentru valorificarea la maximum a potențialului. În paralel, ei trebuie să se
dezvolte continuu profesional și personal.
 

Recrutare și integrare în patru pași
 

Primul pas în procesul de recrutare a
profesorilor în cadrul Transylvania College constă într-o evaluare online
complexă a tuturor candidaților, prin care se identifică cele mai compatibile
persoane cu posturile vacante. Evaluarea se axează pe stilul de gândire,
trăsături comportamentale dominante și interese ocupaționale.
 

După primul interviu, cu îndrumătorul liniei
de studiu sau cu șeful de catedră, urmează susținerea unei lecții demonstrative,
la care va asista șeful de catedră, care va evalua toate aspectele ce țin de
conținutul lecției predate (diversitatea informațiilor, claritatea ideilor
principale, relevanța informațiilor) și aspectele ce țin de organizarea lecției
(captarea și menținerea atenției elevilor, comunicarea inițială a planului de
lecție, tranziția logică a ideilor, expunerea concluziilor lecției,
recapitulare prin conexiunea cu lecțiile anterioare și anticiparea lecțiilor următoare),
interacțiunea cu elevii, încorporarea răspunsurilor elevilor în predare, comunicarea
verbală și nonverbală.
 

Al treilea pas în procesul de selecție este
interviul cu managementul școlii.

Urmează al patrulea pas, care înseamnă
practic perioada de integrare, când are loc prezentarea întregii echipe
Transylvania College, a campusului și a culturii organizaționale, sunt însușite
procedurile interne, criteriile de evaluare în funcție de standardele de
performanță, se trasează regulile profesionale. Totodată, în această perioadă,
sunt programate training-uri și sesiuni de dezvoltare profesională.
 

Raportul profesori-elevi este de 6,8, sub
media europeană
 

Transylvania College are 92 de cadre
didactice, români și străini, cu o medie de vârstă de 30 de ani, dintre care 10
educatori și 9 asistenți în cadrul grădiniței, 17 învățători și 9 asistenți în
cadrul claselor primare și 47 profesori în cadrul ciclului gimnazial și la
liceu.

Având în vedere că în anul școlar 2015-2016 sunt înscriși circa 625 de
elevi, raportul numeric profesori-elevi este de 6,8. Potrivit ultimilor date
Eurostat, media în cadrul școlilor din Europa este de circa 11,6%.
 

Toți profesorii care predau la Transylvania
College vorbesc limba engleză, o parte fiind vorbitori nativi din Marea
Britanie, SUA, Peru și Iordania.
 

În ceea ce privește numărul orelor petrecute
zilnic în școală de către profesori, cinci ore sunt
destinate predării la clasă, iar trei ore sunt rezervate pregătirii lecțiilor.