Cariere

Esti la inceput de drum? Top cele mai mari salarii din call center

21 Oct, 15:26 • Redactia DailyBusiness
Cele mai mari salarii ca incepatori (pozitii de entry level) in industria de call center din Romania le primesc vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza. Vezi ce angajati sunt cel mai greu de gasit si cum evolueaza castigurile in acest domeniu.
Esti la inceput de drum? Top cele mai mari salarii din call center

Pentru acesti angajati, retributiile de start se
situeaza, in medie, intre 1.450–1.900 euro brut pe luna, in functie
de toate abilitatile solicitate pentru fiecare
post in parte, arata o analiza realizata de compania americana CGS, cel mai mare furnizor de solutii de
outsourcing din Romania.

In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se afla, de
asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-
europene, cu o medie de 850–1.200 euro brut pe luna.

„Salariile acordate angajatilor
care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele
niveluri in primul rand intrucat vorbitorii
respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii, iar noi avem cereri pe
aceste segmente din partea companiilor-clienti
pentru care furnizam serviciile de outsourcing”, a precizat Vladimir Sterescu, country manager CGS in Romania.

„In plus, solicitam acelorasi angajati inclusiv
dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor
sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; desigur ca ajungem astfel la un profil de
angajat care trebuie retribuit pe masura”, a mentionat Sterescu.

Companiile care doresc sa isi
externalizeze o serie de servicii (precum suportul tehnic, relatiile
cu consumatorii, vanzarile etc) devin
clienti ai call centerelor, astfel incat pe functiunile mentionate
lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze
cu persoane din intreaga lume.

Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme,
intrucat standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie
completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este
foarte riguroasa.

Cunoscatorii de poloneza,
ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.

Ca si numar de angajati, call centerele
au cel mai mare numar de posturi pentru vorbitorii de romana, engleza, franceza, germana si italiana.

„Pentru proiectele pe limba romana, unde nu sunt solicitate competente tehnice avansate, salariile
din call centere se situeaza in jurul salariului mediu pe economie si – conform performantelor fiecarui
angajat – veniturile cresc adesea cu 20-30%, in functie de
bonificatii. In ceea ce priveste limba engleza, media
salariala se situeaza intre 450 – 750 euro brut pe luna, in functie de proiect, tipul de call center,
competentele tehnice ale angajatului etc”, a precizat Vladimir
Sterescu.

„In multe firme, la salarii se adauga
bonusuri de performanta, premii, tichete de masa etc. Astfel,
vorbitorii de limbi de circulatie europeana ajung in
primul an de munca la venituri situate intre 600 – 850 euro brut”,
a adaugat Vladimir Sterescu.

Analiza realizata de CGS arata ca, in
ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajatilor din industria de call center au crescut
fata de perioada similara anterioara, in aceasta categorie fiind
incluse bonusurile de performanta, primele,
premiile si alte stimulente non-financiare.

„Este o evolutie
fireasca, incurajata de cresterea generala a
competitivitatii in aceasta industrie. Avem in fata provocari
consistente pentru anii viitori, in conditiile in
care mediul economic va continua sa impulsioneze necesitatea unei cat mai mari eficientizari a fiecarei
companii, iar outsourcingul reprezinta o solutie in acest sens”, a precizat Vladimir Sterescu.

„Componenta profesionala castiga deci o
amploare din ce in ce mai mare, asa incat, in masura in care tinerii se vor orienta spre studii si
calificari care au si vor avea cerere pe piata muncii, se va genera o
situatie „castigatoare”
pentru toata lumea, iar cifrele somajului in randul generatiei tinere
din Romania vor putea sa scada consistent de la nivelul
amenintator din prezent”, a adaugat acesta.

Fondata in New York, SUA, in 1984, CGS
Inc furnizeaza solutii tehnologice de afaceri, comert electronic,
consultanta, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicatii software
si servicii de training, deservind clienti din America de Nord,
Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.

CGS Romania ofera solutii de front si back-office in 18 limbi straine, cu
aproape 3.000 angajati in locatiile din Bucuresti, Brasov si Sibiu.