Cariere

Generatia care isi schimba job-ul la 2 ani si vrea sa faca bani pe cont propriu

17 Jul, 14:32 • Redactia DailyBusiness
S-au nascut intre 1981 si 2000. Au o perspectiva cu totul diferita fata de lume si viata, comparativ cu generatiile anterioare - "baby boomers" (1946-1964) si generatia X (1965-1980).
Generatia care isi schimba job-ul la 2 ani si vrea sa faca bani pe cont propriu

Tehnologia de ultima ora nu le pune nicio
problema, dar au nevoie de feedback constant pentru propria
dezvoltare. Pretuiesc timpul liber si viata personala, dar isi
construiesc mai multe optiuni de cariera in paralel pentru ca sunt
interesati de teme foarte diverse, care sa le solicite creativitatea, spune Elena Badea, specialist EY.

Ce face speciala generatia Y? Care sunt caracteristicile ei
definitorii? Specialistul EY prezinta mai jos 4 astfel de caracteristici.

[img=5193][/img]

1. Au asteptari de responsabilitate
sociala de la angajatori

Diferite studii globale arata ca, pana
in anul 2025, 75% din forta de munca de la nivel global va fi
alcatuita din membrii generatiei Y, iar 15% dintre ei sunt deja la
nivel managerial.

De asemenea, mai mult de 92% dintre membrii
generatiei Y considera ca succesul in afaceri nu se masoara doar prin
profitul generat, ci si prin implicarea sociala a companiei.

In Romania, un studiu similar1 arata ca
prestigiul companiei si calitatea produselor si serviciilor oferite
de aceasta sunt aspecte importante pentru tinerii din generatia Y.

Astfel, 81% dintre respondenti spun ca bunul renume al companiei este
un criteriu pentru selectarea viitorului loc de munca, iar 94% dintre
ei acorda aceeasi importanta impactului asupra mediului si calitatii
pe care o au produsele si serviciile firmei la care sunt in proces de
recrutare. Tot tinerii din generatia Y spun ca pe langa
responsabilitatea sociala, inovatia este un criteriu cu cote mari de
relevanta in alegerea unui loc de munca.

2. Au nevoie de mobilitatea pe care
le-o ofera tehnologia si mediul digital

Acelasi studiu mentionat mai sus releva
faptul ca in momentul alegerii unui loc de munca, 68% dintre
respondenti, tineri din generatia Y din Romania, spun ca iau in
considerare ca principal criteriu oportunitatile de dezvoltare
personala si evolutie in cariera pe care acesta le ofera. Urmatorul
criteriu mentionat este siguranta locului de munca (59%).

Pe de alta parte, 69% dintre
respondentii unui alt studiu, realizat de aceasta data in S.U.A.,
considera ca nu este neaparat necesar sa mearga la birou in fiecare
zi pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu si nu sunt interesati
sa lucreze asa cum o fac parintii lor, de la 9 am la 5 pm.

Mobilitatea
pe care le-o ofera accesul la tehnologie si mediul digital, dublata
de usurinta cu care acceseaza informatiile in mediul online, le da
acestora posibilitatea de a-si lua biroul cu ei in orice loc s-ar
afla: acasa, la cafenea, in oras, la sala de sport sau in parc.

La nivel global, se pare ca tinerii
generatiei Y isi schimba locul de munca in medie la 2 ani, fata de
cei din generatia X, la care media este de 5 ani. Lucreaza ca
angajati, insa, pe termen lung, 62% sunt de parere ca scopul lor este
de a face bani pe cont propriu, ca antreprenori.

3. Sunt consumatori exigenti

Deoarece au fost crescuti de parinti
care le-au incurajat alegerile si, de cele mai multe ori, le-au
structurat educatia, tinerii generatiei Y isi vor exprima fara
ezitare opiniile.

Accesul la internet si la tehnologie le-a dat o
perceptie mai fluida asupra vietii, mediul virtual fiind parte
integranta din „realitatea lor”. Ca nativi digitali, in general,
nu au retineri in a-si exprima punctul de vedere cu privire la
produse si servicii in mediul online si fac asta mai ales prin
intermediul retelelor de socializare.

Este de precizat ca, tocmai felul lor
specific de a reactiona ca si consumatori exigenti, determina
companiile sa fie mai atente la relatiile cu clientii.

Nu mai putin
de 42% dintre respondentii la un studiu al companiei de cercetare de
piata Nielsen, cu varste intre 18 si 34 de ani, au spus ca se
asteapta ca firmele sa raspunda intr-un interval de timp de maximum
12 ore la reclamatiile facute de ei prin canalele de social media.

Ca
urmare, firmele incearca sa ii multumeasca pe tinerii generatiei Y
inainte ca plangerile lor sa devina virale, fapt ce le confera multa
putere in calitate de consumatori.

4. Au o misiune de viata prin care vor
sa faca diferenta

O cercetare privind generatia Y
realizata in SUA de Bentley University Center a indicat ca pentru 84%
dintre participanti, mai importanta decat recunoasterea profesionala
este posibilitatea ca prin aportul lor sa aduca o contributie
pozitiva in comunitate.

Multi dintre ei, pasionati de cauzele
sociale, isi dedica timpul liber voluntariatului. Altii sunt
implicati in proiecte personale prin care isi exprima creativitatea,
fiind sprijiniti de numeroase aplicatii tehologice care au
liberalizat accesul digital la creatie in muzica, fotografie, film,
arte plastice (aici, un exemplu, de ultima ora este tehnologia
imprimarii 3-D).

Fiecare generatie are experientele ei
specifice care ii modeleza preferintele, aspiratiile, credintele si
atitudinea fata de munca. Tinerii generatiei Y si-au facut intrarea
cu dreptul in mediul de afaceri si in plan social, aducand cu ei atat
un nou set de provocari pentru lideri, cat si valori care decurg din
expunerea lor la intercontectarea pe care o prilejuieste tehnologia.

Citeste si
Se schimba ecuatia pe piata muncii: Cum sunt taxati angajatorii de catre tineri
Generatia care le da de furca managerilor: Tinerii, corporatisti neproductivi sau viitori antreprenori