Cariere

Investitiile companiilor romanesti in programe de stress management au crescut cu 30% in S1

30 Jun, 17:45 • Redactia DailyBusiness
Companiile din România au alocat bugete mai mari pentru programe de stress management, managementul conflictelor, leadership autentic și group coaching în primul semestru din 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.
Investitiile companiilor romanesti in programe de stress management au crescut cu 30% in S1

Îngrijorarea companiilor privind
stresul la locul de muncă este firească, având în vedere ultimele
concluzii ale Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în
Muncă.

Potrivit acestora, stresul la locul de muncă este perceput
drept un fenomen curent de peste 50% dintre salariații din 31 de
țări europene, inclusiv România.

Mai mult, la nivelul Europei, nivelul
pagubelor provocate de stres este estimat la aproximativ 100 de
miliarde de euro anual, în România acesta ridicându-se la 1,5
miliarde de euro, ceea ce înseamnă 1% din PIB, arată sursa citată.

„Față de prima jumătate a anului
trecut, în 2015 cererile pentru programe de stress management au
crescut cu 30%. Și pentru că, de multe ori, stresul generează
conflicte, începând din acest an am susținut și traininguri de
managementul conflictelor, care au fost primite foarte bine”,
spune Petru Păcuraru (foto), managing partner și trainer HPDI.

Companiile mici
își măresc bugetele de training

Companiile care au
investit cel mai mult în primul semestru din 2015 în trainingul
angajaților au provenit din domeniile automotive, producție și
comerț. De cealaltă parte, băncile au fost mai reținute în
această privință față de anii trecuți.

„Anul acesta,
firmele mari au avut tendința de a reduce bugetele pentru training,
dar au venit din urmă companiile mici și mijlocii care au înțeles
importanța acestor cursuri și au investit sume mult mai mari decât
în trecut”, precizează Petru Păcuraru.

De asemenea,
participarea la trainingurile de specialitate nu mai este
„privilegiul” exclusiv al oamenilor din
top management.
„Companiile vor ca toți angajații
lor să fie bine pregătiți, nu doar managerii, și caută programe
personalizate, concentrate punctual pe problemele cu care se
confruntă”, mai spune Păcuraru.

În ceea ce privește
vârsta participanților la traininguri, specialistul HPDI este de
părere că cei mai tineri (între 20 -35 de ani sau așa-numita
Generație Y) sunt mai puțin concentrați pe carieră în comparație
cu cei din Generația X (35-50 de ani), dar și mai refractari la
soluțiile clasice de training. În schimb, odată convinși de
utilitatea cursurilor, reprezentanții generației Y vor fi mai
cooperanți, mai curioși și mai eficienți decât cei mai
vârstnici.

„Avem constant participanți care la
modul declarativ le știu pe toate și în training sunt surprinși
de cât de puțin aplică din ceea ce știau. Totuși, rezistența la
schimbare este din ce în ce mai mică, iar oamenii îmbrățișează
mai ușor nevoia de învățare”, concluzionează
Petru Păcuraru.

Înființată în 2001, compania Human
Performance Development International furnizează soluții de
leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de
training, coaching și teambuilding.

De-a lungul timpului, HPDI a oferit
traininguri de Managementul Schimbării, Obiectivelor, Stresului,
Inteligență Emoțională, Comunicare Asertivă, Public Speaking,
Tehnici de Prezentare, Inovație, Managementul Oamenilor și
Leadership Autentic pentru mai mult de 100 de companii importante,
precum Raiffeisen Bank, Pirelli, Continental Automotive, Hilton,
Toyota Material Handling, Frigoglass sau Hella Automotive.

În ceea ce privește divizia de team
building, doar în anul 2014 peste 4.000 de persoane au luat parte la
programele de  team building ale HPDI.

În 2014 HPDI a înregistrat o cifră
de afaceri de 400.000 de euro, dublu față de anul precedent, iar
pentru 2015 estimează o creștere a acesteia până la valoarea de
500.000 de euro. În prezent, HPDI are birouri în București,
Timișoara și Arad, unul dintre principalele obiective ale companiei
fiind extinderea pe plan internațional a serviciilor oferite.