Cariere

Numarul femeilor care fac business in Romania a depasit 200.000

08 Mar, 11:39 • Redactia DailyBusiness
44 de ani. Inteligentă, educată, focusată pe consultanță și retail. Așa arată portretul robot al femeii care face business în România.
Numarul femeilor care fac business in Romania a depasit 200.000

Un studiu realizat de
compania de servicii financiare KeysFin relevă că, spre deosebire de anii
trecuți, tot mai multe femei intră în afaceri, dovadă că peste 200.000 de firme
au acționari majoritari reprezentantele sexului frumos.

Cele mai noi date de la Registrul Comerțului și Ministerul de Finanțe,
analizate de KeysFin, arată că numai puțin de 217.400 de femei sunt implicate
în prezent în afaceri, în calitate de acționari majoritari la societăți
comerciale active pe piața românească.

[img=7138][/img] Cele mai multe femei fac afaceri în București, unde sunt înregistrate 47.118
firme cu acționari majoritari femei, urmate de cele din Cluj (11.842 firme), de
doamnele din Timiș (9797 firme), Constanța (9401 societăți), Prahova (7654
firme) și Ilfov (6984 societăți).

Comerțul cu amănuntul este domeniul cel mai atractiv pentru femei, dovadă
înregistrarea a numai puțin de 24.130 de societăți. Doamnele și domnișoarele
manageri mai conduc 9281 de firme specializate în transport și depozitare și
8854 de societăți de consultanță și management.

Între domeniile atractive pentru sexul frumos se mai află comerțul cu amănuntul
în magazinele nespecializate cu vânzare predominantă de produse nealimentare
(7571 firme), lucrări de construcții rezidențiale și nerezidențiale (6458
societăți), activități de contabilitate și audit financiar (5891 firme), baruri
și activități de servire a băuturilor (4867 firme) și restaurante (4310
societăți)

Alte peste 4000 de femei conduc business-uri în domeniul magazinelor de
îmbrăcăminte, 3913 au afaceri cu coaforuri și alte activități de înfrumusețare,
iar peste 3300 conduc farmacii, mai arată analiza KeysFin.

Raportat la bărbați, femeile conduc majoritatea afacerilor din sănătate și
asistență socială (58,58%), gospodării private (66,67%), alte activități de
servicii (51,78%) și sunt aproape pe picior de egalitate în învățământ
(48,92%), intermedieri financiare (46,7%), activități profesionale (44,38%),
comerț (43,62%), hoteluri și restaurante (42,64%),

„Dacă la precedentul studiu, realizat de KeysFin, aveam în jur de 160.000 de
femei implicate în business, acum avem 217.400 și asta numai cu statutul de
acționari majoritari, adică de decidenți în materie de afaceri, ceea ce
reprezintă un progres semnificativ”, spun analiștii de la KeysFin.

„Datele statistice arată că cele mai multe femei implicate în afaceri din
poziția de acționar majoritar sunt românce. Tot în țara noastră fac business,
printre altele, 116 italience, peste 200 de chinezoaice, 105 femei din
Germania, 74 de femei din Republica Moldova, 34 de austriece, 42 de turcoaice,
23 de franțuzoaice, 19 unguroaice și 26 de femei din SUA”, mai spun experții
KeysFin.

Statistica KeysFin mai arată, totodată, că majoritatea firmelor în care sunt
implicate femei în calitate de acționar majoritar au, în medie, trei salariați
și o cifră de afaceri de până în 500.000 lei.

Femeile, mai tinere și mai educate

Datele statistice KeysFin mai arată un lucru interesant – faptul că, spre
deosebire de bărbați, femeile cu educație superioară reprezintă 78%, în timp în
cazul bărbaților, procentul este de 74%.

Și în privința vârstei, femeile stau ceva mai bine. Vârsta medie a femeilor
care fac afaceri este de 44 de ani, în timp ce la bărbați este de 44,6 ani.

„Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate în organizarea de
spectacole (medie de 40 ani), servicii și activități ale gospodăriilor (41 de
ani) în timp ce femeile cu vârsta medie cea mai ridicată ( de peste 47 ani) activează
în sănătate și asistență socială și tranzacții imobiliare. Asta în timp ce
bărbații maturi sunt implicați mai ales în industria extractivă și cea
prelucrătoare, iar cei mai tineri în IT&C”, spun analiștii KeysFin.

„Statistica, realizată la nivelul anului 2014, arată astfel că 8 din 10 femei
care fac afaceri în România au studii superioare și sunt specializate în
domeniile în care activează, de la comerț, la contabilitate, sănătate și
saloane cosmetice. Datele indică o profesionalizare tot mai accentuată a
doamnelor și domnișoarele, o focusare accentuată pe domeniile cu potențial de
business ridicat, afaceri în care activitatea cu clienții este directă dar și
în segmentele economice care presupun analiză economică detaliată, precum
consultanța fiscală”, au mai afirmat cei de la KeysFin.