- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
DailyPremium

Jean Valvis, despre succesul Aqua Carpatica! De ce nu va vinde niciodată integral!? „Am dat cuvântul meu de onoare copiilor mei că voi preda șefia afacerii, poziția de CEO”

22 Sep, 14:00 • Bumbeneci Diana
Jean Valvis a fost prezent la podcastul lui Ștefan Mandachi, acolo unde a vorbit despre adevăratele motive pentru care niciodată nu va vinde Aqua Carpatica, dar și despre modurile în care un antreprenor poate ajunge cu adevărat la succes.
Jean Valvis, despre succesul Aqua Carpatica! De ce nu va vinde niciodată integral!? „Am dat cuvântul meu de onoare copiilor mei că voi preda șefia afacerii, poziția de CEO

Într-un material realizat de Ștefan Mandachi, omul de afaceri Jean Valvis, CEO Aqua Carpatica vorbește despre modul în care putem comunica valorile din România, dar și despre cum să realizăm un brand de succes, bazat pe calitate, principii și mai ales interes pentru client.

Jean Valvis: „valorile din România pot fi comunicate”

Întâlnirea

lui Ștefan Mandachi cu Jean Valvis, CEO Aqua Carpatica, a fost o ocazie unică prin care am putut afla cu ușurință cum gândește un antreprenor faimos, al cărui nume este legat de branduri românești și internaționale importante și de tranzacții de răsunet între ele.

Jean Valvis este cunoscut în întreaga lume drept un antreprenor de vocație, cu o mentalitate rară legată de crearea unui brand care să reziste ani la rând, de motivația înființării unei afaceri și de cultura organizațională. AQUA Carpatica a fost fondată în 2010 de Jean Valvis și este acum prezentă pe 16 piețe internaționale. Carpathian Springs, compania din spatele acestui brand, a realizat anul trecut afaceri de 333 milioane lei anul trecut și un profit de aproape 47 milioane lei.

A vândut Dorna Apemin SA către Coca-Cola Hellenic Bottling Company și The Coca-Cola Company, Dorna Lactate și La Dorna către Grupul Lactalis și 20% din acțiunile Carpathian Springs (Aqua Carpatica) le-a cedat gigantului Pepsi, însă o parte dintre afacerile sale continuă să facă înconjurul lumii, datorită durabilității lor și mai ales a ascensiunii lor.

Mai poți citi: Premierul Ciucă promite mărirea tuturor salariilor și pensiilor! Planul Guvernului cu care vrea să-i ajute pe români sa treacă peste cea mai grea iarnă din ultimii 30 de ani

După cum consideră CEO Jean Valvis, succesul unei afaceri este direct legat de câțiva factori care, împreună, compun un „secret”: îți place ce faci, ai convingerea că îi face un bine consumatorului, perseverența, munca și factorul numit „timing”.

Jean Valvis, despre succesul Aqua Carpatica! De ce nu va vinde niciodată integral! „Am dat cuvântul meu de onoare copiilor mei că voi preda șefia afacerii, poziția de CEO"
Jean Valvis, despre succesul Aqua Carpatica! De ce nu va vinde niciodată integral! „Am dat cuvântul meu de onoare copiilor mei că voi preda șefia afacerii, poziția de CEO”

Valorile din România pot fi comunicate prin explicația valorilor asociate. Printr-o strategie de comunicare. Este important să fii inovator în domeniu și să îți dezvolți creativitatea. Sunt inginer arhitect. De tânăr am avut iubirea la ceva ce este estetic, proporționat, la ceva care atrage ochiul. E ceva natural să îmi placă lucrurile frumoase. După ce ai depășit aspectul, conținutul trebuie să fie util și bun, iar al treilea criteriu este să prinzi oportunitatea, înainte de cristalizarea fiecărui competitor. Dacă mă duc astăzi și vreau să fac ciocolată în Elveția, am slabe șanse, dar dacă sunt primul care vine cu apa plată în țară, cum a fost cu Izvorul Alb sau cu laptele UHT, sau primul care construiește categoria WET de tărie acidulată cu aromă de fructe să spunem așa, dacă ești primul, oportunitatea va fi dominantă

Cum poți avea succes fără să fii primul pe piață

CEO Jean Valvis  a mai explicat de ce este importantă creativitatea și cum poate fi abordată inovația, când vine vorba de un business, chiar dacă ideea de business nu este unică într-un anumit domeniu. Conform lui, românii care au nevoie de succes trebuie să se gândească mai întâi la nevoile românilor, iar mai apoi să ofere un produs. Aceasta este cheia succesului.

Calitatea este anticipată. Trebuie să știi înainte care va fi nevoia cetățeanului, ce îi poți oferi, la fel ca în relațiile interumane, nu doar pe piață. Dacă ducem la un segment care deja este saturat, sfatul meu este ca fiecare să se ocupe cu ceva pentru care simte pasiune. Să te implici, să nu abordezi robotizat, ci cu sufletul. Să ai viziune, o poveste, o direcție, o dorință, o pasiune, clar. Dacă ai o pasiune cu ce faci, vei face mai bine decât un simplu funcționari. Gândește-te care este adevărata nevoie a omului și oferă-i, iar atunci vei avea succes”, a completat CEO Jean Valvis.

Trăim într-o societate saturată de informație. Avem criză energetică, criză climatică, probleme cu conturile, atâtea lucruri care ne preocupă, însă uităm de lucrurile care ar trebui să ne intereseze cu adevărat. Așadar, este nevoie de calitate, de produse bine realizate cu pasiune, pentru a te deosebi ca antreprenor din lotul global. Înainte de alții, să faci ceva original, susține Jean Valvis.

Întrebat când este momentul potrivit în care trebuie să se facă „exit” în afacere, CEO Aqua nu a stat pe gânduri. Acesta a vorbit despre cazul în care există o regulă a depistării momentului potrivit pentru a vinde o afacere, când sunt recomandate exiturile sau transferurile tip moștenire ale afacerilor și ce înseamnă „oferte de nerefuzat”. Pentru Jean Valvis, brandurile de succes sunt cele la care nu poți renunța pentru că le-ai făcut cu suflet, nu pentru bani.

Nu cred neapărat că există o regulă. De exemplu, puteam să vând tot Aqua Carpatica, dar eu am dat cuvântul meu de onoare copiilor mei că voi preda șefia afacerii, poziția de CEO. Fiecare sector economic are o tendință, crește, stagnează sau scade. Aș fi făcut un exit imediat dacă simt că lucrurile merg spre rău și astăzi fac un beneficiu x și am plafonat vânzările, dar costurile mele încep să coboare. Acolo trebuie să te implici, pentru că astăzi vinzi mai bine decât mâine, dar nu am făcut niciun proiect cu scopul de a vinde, l-am făcut pentru că îmi plăcea să fiu primul în țară, cum a fost cu apa plată, cu laptele UHT. Când vrei să faci un exit, trebuie să te gândești dacă: ai controlul cheltuielilor este controlabil, se dezvoltă piața, păstrezi speranța de marjă beneficiară brută, atunci înseamnă că nu ai nevoie de continuitate. Dezvoltă-te, nu renunța”, a completat Jean Valvis.

Cum să construiești un brand de la 0 și să reziști în ani

În ziua de astăzi, mulți dintre români au în plan să își construiască un brand de succes. Mulți dintre ei însă nu găsesc cheia succesului și nici nu își dau seama unde au greșit. Despre ce definește un brand de succes, cum se poate construi un brand care să reziste în timp și de ce încrederea și consecvența sunt valori importante, a vorbit Jean Valvis.

Un brand are niște valori. Nu cred că o persoană fizică poate să ducă la un brand, un caracter uman are drept la schimbare. Un brand nu se schimbă, este asigurarea 100% ce reprezintă într-un mod constant siguranța, nu e ceva care odată e bun sau e rău, un brand e stabilirea unei relații de încredere, de siguranță, „trust”, legături între oameni, între oameni și obiecte, oameni și acțiuni. Trebuie să captezi încrederea clientului. Oamenii vin și pleacă, dar când construiești un brand și dai toată silința și ai lucrat serios și controlezi și formezi oamenii tăi și ridici la nivel competitiv competența lor și scoți un produs care are calități, este diferit, pe care toată lumea îl vrea, de care devine dependentă, când vezi că oamenii folosesc produsele tale sănătoase, atunci ai reușit”, a spus Jean Valvis.

Cultura organizațională, construită în jurul unui pilon al iubirii și respectului

Un fragment de interviu care este construit în jurul culturii organizaționale, a criteriilor de selecție a angajaților și al modului în care se raportează Jean Valvis la părerea consumatorului față de produsul pe care îl oferă.

Primul criteriu este să aleg un om prin calitățile lui morale, prin caracterul său. Când ai 650 de angajați ai o dilemă: iau mercenarul cel mai tare care este top competență, dar este javră, sau un om bun, fără prea multă experiență? Prefer să iau un om bun și să îl cresc, să devină extrem de competent și un caracter bun. Pentru un om de afaceri de succes trebuie să iubești atât echipa, cât și clientul, la egal.

Un aspect impresionant în discursul dintre omul de afaceri Mandachi și CEO Aqua Carpatica a fost cel legat de marketingul de mare succes. În viziunea lui Jean Valvis, cel mai puternic marketing este cel care spune adevărul.

„În mod normal, brandul de țară este cel validat de popor. Știți care marketing este mai puternic? Cel care spune adevărul! nu mi-a plăcut niciodată marketingul la abureală. Eu nu pot să mint, de aceea nu am devenit niciodată un om politic”, a încheiat Jean Valvis.

Mai poți citi: Comisia Europeană ia în calcul noi sancțiuni împotriva Rusiei. Ursula von der Leyen: „Putin are arme nucleare, dar nu vom ceda niciodată”

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult