Economie

Ce mari firme germane au crescut pe bursa cu minim 25% la 10 luni

26 Nov, 15:13 • Redactia DailyBusiness
Mari firme germane ca Adidas, Allianz, Bayer, Beiersdorf, Henkel, Lufthansa, SAP, Volkswagen au inregistrat la burse cresteri de minim 25% ale valorilor actiunilor, dupa primele zece luni ale anului curent.
Ce mari firme germane au crescut pe bursa cu minim 25% la 10 luni

Dupa
un prim trimestru de aprecieri consistente ale majoritatii actiunilor firmelor
germane mari, in cel de-al doilea, cu putine exceptii, acestea au marcat scaderi
fata de precedentul, in contextul adancirii crizei din Zona Euro.
 

In
trimestrul al treilea insa, actiunile firmelor germane au beneficiat de
conjunctura favorabila creata de avizul dat de Curtea Constitutionala Federala
a Germaniei pentru participarea guvernului de la Berlin la Mecanismul European
de Stabilitate, de masurile lansate de Banca Centrala Europeana si de Rezerva
Federala a SUA etc.
 

„In
plus, majoritatea companiilor analizate au gasit strategii care le-au sustinut
business-urile in contextul crizei din Zona Euro si al scaderilor economice inregistrate
de o serie de tari europene. Randamentele trecute nu sunt o garantie a
performantelor viitoare, dar pentru investitorii care isi diversifica
portofoliile cu actiuni ale firmelor germane mari, este destul de greu sa aleaga
intre multe dintre acestea”, a aratat Victor Safta, director general Noble
Securities sucursala Romania, membru al grupului financiar european Getin Noble
Bank Groups of Companies & Getin Holding.
 

Actiunile
Adidas, al doilea mare producator de articole sportive la nivel mondial, s-au
apreciat cu cca 32%  dupa primele 10
luni. Compania a obtinut rezultate financiare foarte bune in ultimele doua
trimestre, inregistrand vanzari in crestere in China, America de Nord si pietele
europene emergente.

Allianz,
cel mai mare asigurator din Europa, a marcat la bursa germana o crestere de cca
30%, dupa primele zece luni din 2012. In trimestrul al treilea, compania a obtinut
o crestere considerabila a profitului, cu mult peste asteptarile pietei.
 

Henkel, producatorul
german care de?ine intre altele brandurile Persil si Schwarzkopf, a crescut pe
bursa cu 39% in perioada ianuarie-octombrie. Compania a inregistrat vanzari in
crestere pe pietele emergente, care au compensat scaderile inregistrate in Zona
Euro.

Actiunile
Bayer, cel mai mare producator de medicamente din Germania, au marcat o crestere
de 37% in intervalul mentionat anterior, in contextul increderii investitorilor
in perspectivele companiei, al lansarii unor noi medicamente etc.
 

SAP,
cel mai mare producator de aplicatii pentru managementul afacerilor, a
raportat, la randul sau, pe trimestrul al treilea, rezultate financiare peste asteptari
si a imbunatatit estimarile pentru anul in curs. Actiunile SAP au crescut cu
37% dupa primele zece luni din 2012.
 

Actiunile
Beiersdorf, care detine, intre altele, cunoscutul brand Nivea, au crescut cu
cca 28% in primele 10 luni, iar cele ale Deutsche Bank cu aproape 20%.

Lufthansa (cea mai mare companie aeriana din Germania) si HeidelbergCement
(unul dintre liderii mondiali din industria cimentului si a materialelor
asociate) au implementat programe de reducere a cheltuielilor si au inregistrat
cresteri ale profiturilor; de la inceputul anului pana la sfarsitul lui octombrie,
actiunile Lufthansa au crescut cu circa 29%, iar cele ale HeidelbergCement cu
aproximativ 25%.
 

„In
ceea ce priveste industria auto germana, lucrurile stau la fel de bine: producatorii
de masini de lux, respectiv BMW, divizia Audi de la Volkswagen si Daimler (cu
Mercedes) vizeaza vanzari record in acest an, in pofida crizei din Europa, bazandu-se
pe pietele din China si SUA. In primele 10 luni ale anului, actiunile
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa s-au apreciat cu 38%, actiunile
BMW, cel mai mare producator de masini de lux din lume, au crescut cu cca 19%,
iar cele ale Daimler, al treilea producator de masini de lux din lume cu cca
6%”, a precizat Victor Safta.
 

Intre
companiile germane mari ale caror actiuni s-au depreciat dupa primele 10 luni
din 2012, se afla Metro, cel mai mare retailer din Germania, care a raportat
profit si venituri in scadere pe trimestrul al treilea, in contextul crizei din
Europa si al scaderii consumului. Actiunile Metro au scazut cu 21% in perioada
ianuarie-octombrie.    

Actiunile
Deutsche Telekom au marcat o usoara scadere (de 1,1%) in acelasi interval;
Deutsche Telekom este cel mai mare actionar al OTE, confruntandu-se cu dificultati
in Europa.
 

Grupul
industrial ThyssenKrupp a avut, de asemenea, o usoara depreciere a actiunilor
(1,2%) in intervalul analizat.