Economie

China va deveni, in 2013, cea mai mare piata de e-commerce din lume

28 Aug, 15:35 • Redactia DailyBusiness
Piata de e-commerce din China ar urma sa treaca in fata celei din SUA in acest an, pentru a deveni cea mai mare din lume, in functie de cheltuielile totale ale consumatorilor, potrivit unui raport al firmei de consultanta Bain & Company, dat, miercuri, publicitatii, transmite Reuters.
China va deveni, in 2013, cea mai mare piata de e-commerce din lume

Aceasta modificare a obiceiurilor
de cumparare vine intr-un moment in care aproape jumatate din
populatia de 1,3 miliarde de locuitori a Chinei are acces direct la
Internet, iar din acest numar aproape 80% detin smartphone-uri sau
tablete. 

Potrivit raportului Bain & Company,
piata de e-commerce din China a inregistrat un ritm mediu de crestere
de 71% intre 2009 si 2012, fata de 13%, in SUA, iar marimea totala a
pietei de e-commerce din China ar urma sa ajunga in 2015 la 3.300 de
miliarde de yuani (539,07 miliarde de dolari). Raportul adauga ca, in
2012, cheltuielile online ale consumatorilor chinezi s-au cifrat la
212,4 miliarde de dolari, comparativ cu 228,7 miliarde de dolari in
SUA. 

Companiile chineze cu puncte de distributie cu
amanuntul au fost nevoite sa-si modifice strategiile de vanzari
pentru a putea concura cu rivalii online care ameninta sa-i devanseze
pe o piata din ce in ce mai competitiva, dominata de firme de
e-commerce, precum Alibaba Group si 360Buy Jingdong. 

„Este
o modificare masiva. inseamna ca trebuie sa fii pe web, indiferent
daca iti place sau nu”, a declarat Serge Hoffmann, unul dintre
autorii raportului. 

Desi vanzarile online sunt
responsabile pentru o parte mica din veniturile totale ale
companiilor, ritmul de crestere a vanzarilor online este mult mai
mare decat cel inregistrat de vanzarile offline. De exemplu,
veniturile inregistrate in primul semestru de firma Haier Electronics
Group de pe urma vanzarilor online au crescut cu 500%, in timp ce
veniturile totale ale firmei au crescut cu 10,2%. 

Firma Alibaba, al carei
website se situeaza pe locul 10 la nivel mondial in topul celor mai
vizitate pagini de Internet, prognozeaza ca in 10 ani e-commerce-ul
va fi responsabil pentru jumatate din totalul vanzarilor cu amanuntul
din China, fata de 6% in prezent.

Cu toate acestea, un
obstacol major care sta in calea dezvoltarii pietei de e-commerce din
China este logistica. in prezent, firma Alibaba lucreaza cu o serie
de firme chineze de logistica pentru a imbunatati infrastructura si
reteaua de livrare, scrie Agerpres.