Economie

Hidroelectrica a primit 11 oferte de sistem informatic ERP. Vezi pe care a ales-o

06 Apr, 11:51 • Redactia DailyBusiness
In data de 31 martie 2015, consortiul format din societatile Information Business Consulting, Electrica Soluziona si Indra a fost desemnat castigatorul licitatiei privind achizitia unui sistem informatic integrat de tip Enterprise Resource Planning cu instrumente de analiza manageriala de tip Business Intelligence cu un punctaj de 93,65 puncte si valoarea ofertei de 1,7 milioane de euro fara TVA.
Hidroelectrica a primit 11 oferte de sistem informatic ERP. Vezi pe care a ales-o

La licitatie au participat 11
ofertanti, dintre care 5 ofertanti au participat cu platforma SAP, 5 cu platforma Oracle si 1 producator
local.

Pretul total al acordului cadru de 1,7 milioane euro include valoarea ofertata a licentelor
SAP pentru un maxim de 300 de utilizatori si 4.000 de licente salarizare de 502.235 de euro,
precum si 36 de luni mententa predictiva, corectiva, adaptiva si evolutiva, precum si
asistenta tehnica si suport, dar si mentenanta licentelor SAP. 

Ariile functionale stabilite in cadrul
caietului de sarcini cuprind contabilitatea generala si de gestiune, bugete si trezorerie,
aprovizionare si desfacere, management mijloace fixe, materiale si resurse umane, inclusiv
salarizare, investitii – dezvoltare, retehnologizare, mentenanta si reparatii, exploatare –
productie, trading- furnizare.

Prin caietul de sarcini s-a solicitat
modelarea unui numar de 78 de procese generice integrate dinspre zonele
tehnico-operative pana la nucleul financiar contabil si de gestiune, cuprinzand aproximativ 1000 de
activitati/ tranzactii. Din cele 78 de procese, 69 sunt generice oricarei societati standard,
iar 9 sunt specifice unui producator de energie.

Evaluarea tehnico-economica a
licitatiei s-a efectuat dupa criteriul ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere
tehnico-economic, din care criteriul financiar a reprezentat o pondere de 80%, iar cel tehnic,
totalizand 20%, a cuprins 7 criterii tehnice: timpul de implementare „Societate standard”,
respectiv „Producator de energie”, efortul solicitat beneficiarului in timpul implementarii,
numarul de tranzactii preconfigurate respectiv dezvoltate in scopul implementarii,
efortul alocat pentru curatarea si migrarea datelor, respectiv cel alocat instruirii
utilizatorilor.

Anterior deschiderii ofertelor din 15
ianuarie 2015, s-a solicitat din partea potentialilor ofertanti un numar de 22 de
clarificari, totalizand 158 de intrebari privind documentatia de atribuire a licitatiei. Raspunsurile la
aceste intrebari au fost publicate in SEAP atasat anuntului de participare nr.
155643/19.11.2014.

Pe parcursul evaluarii ofertelor
depuse, comisia de evaluare a solicitat ofertantilor un numar de 51 de clarificari. In urma unor
cereri primite de la ofertanti de prelungire a termenului de depunere a clarificarilor solicitate,
pe baza principiului „tratamentului egal” si intelegand sa arate flexibilitate, in dorinta de a
avea raspunsuri corecte si complete privind ofertele tehnice si
financiare, comisia de evaluare a acordat timp suplimentar tuturor
ofertantilor pentru transmiterea acestor
clarificari.

De asemenea, avand in vedere atat
complexitatea evaluarii tehnico-financiare a ofertelor, cat si volumul documentelor ofertelor
depuse – circa 25.000 de file, autoritatea contractanta a prelungit termenul initial de
evaluare o ofertelor de la 20.02.2015 la data de 15.04.2015.

In cadrul evaluarii ofertelor, comisia
de evaluare a invitat 4 ofertanti pentru a sustine sesiunea demo : 2 ofertanti care au
ofertat pe platforma ORACLE, respectiv SC Asseco SEE SRL si Asocierea SC Romsoft
International SRL – iQuest Tehnologies SRL si 2 ofertanti care au ofertat pe platforma SAP, respectiv
Asocierea SC Information Business Consulting SRL – SC Electrica Soluziona SA si Asocierea
SC S&T Romania SRL-SC Eastsoft IT -SC Computer Sharing Bucuresti SRL, demonstratii
care s-au desfasurat pe parcursul a doua saptamani.

„Prin implementarea noului sistem
informatic, va creste eficienta procesului managerial – decizional prin obtinerea informatiilor
necesare, in timp real, la toate nivelurile: strategic, functional si operational. Se vor
implementa multiple forme de organizare a diviziunii muncii, a individualizarii responsabilitatilor
si a efortului fiecarui centru de cost, conducand la instituirea unei discipline economico –
financiare si la tratarea unitara a fenomenelor. Va creste eficienta tuturor activitatilor
din cadrul Hidroelectrica, cu prioritate a celor privind cresterea diversitatii serviciilor
oferite, cresterea satisfactiei clientilor, imbunatatirea lantului de gestionare a furnizorilor, reducerea
erorilor si imbunatatirea controlului intern. Proiectul este vital pentru Hidroelectrica din
perspectiva listarii la Bursa
.
Achizitia acestui serviciu instituie
noi standarde de preturi in industria de profil. In 2012, imediat dupa intrarea companiei in
insolventa, am anulat o procedura care viza achizitia unui sistem informatic tip ERP, motivat de
imprejurarea ca documentatia de atribuire favoriza o companie abonata la contractele
Hidroelectrica pe zona de IT
si pretul din punctul de vedere al administratorului judiciar era
exagerat de mare, repsectiv, 8,9 milioane euro fata TVA.

Dupa 2 ani de zile am reusit
achizitionarea aceluiasi pachet de servicii la un pret de 5 ori mai mic decat cel avansat de Hidroelectrica
in 2012. Pretul de 1,7 milioane euro reprezinta cel mai mic pret cu care o institutie
publica, o companie publica sau privata a achizitionat vreodata un astfel de serviciu”, a
declarat Remus Borza, reprezentantul

administratorului judiciar al
companiei.