- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

CNAIR a deblocat licitația pentru pasajul Cernica și lărgirea Centurii între DN2 și A2. Constructorii au fost avertizați că pot găsi muniție neexplodată pe traseu

13 Mar, 17:33 • Cornel Ghimeșan
CNAIR a deblocat licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația de aprox. 450 de milioane lei a fost suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136), iar noul termen până la care se așteaptă ofertele este 26 martie 2024, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.
CNAIR a deblocat licitația pentru pasajul Cernica și lărgirea Centurii între DN2 și A2. Constructorii au fost avertizați că pot găsi muniție neexplodată pe traseu

CNAIR a deblocat licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica.

Citește și Șoferii vor fi taxați în funcție de kilometri parcurși și de durata călătoriei. CNAIR vrea să plătească 250 de milioane de lei pentru un sistem de taxare

Licitația de aproximativ 450 de milioane lei a fost suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136), iar noul termen până la care se așteaptă ofertele este 26 martie 2024, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

Noul contract pentru finalizarea Pasajului de la Cernica și lărgirea Centurii București Nord (DNCB) între DN 2 – Afumați și A2 Autostrada Soarelui a fost lansat în achiziție pe 4 ianuarie 2024.

Astfel, contractul are o valoare cuprinsă între 458 și 540 milioane lei și este finanțat 40% prin Programul Transport 2021-2027, iar durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.

Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015).

Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor.

Astfel, lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).

Modernizarea sectorului cu o lungime de 11 kilometri începută acum aproape 10 ani cu Tehnologica Radion și continuată cu Tirrena Scavi (contract reziliat în decembrie 2022) este un proiect critic pentru tranzitul în zona Capitalei, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord fiind încă în proiectare (contractul cu firma din China), respectiv parțial în execuție cu UMB, dar întârziat pentru că nu este autorizație completă pentru viaductul Cernica, potrivit cu Economica.ro.

CNAIR ar nevoie de peste un an pentru a finaliza proiectul

CNAIR a avut nevoie de peste un an pentru expertiza tehnică și proiectul pentru noua licitație.

„Obiectul contractului îl reprezină PROIECTARE SI EXECUTIE “Modernizarea centurii rutiere a Municipiului București, intre A1-DN7 si DN2-A2, Sector DN 2 – A2”, in lungime de aproximativ 11,45 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, se arată în SEAP.

Citește și CNAIR a publicat tabelul cu prețurile pentru rovinietă 2024. Iată ce taxe vor plăti șoferii

Pe lângă pasajul de la Cernica, antreprenorul căruia îi va fi atribuit contractul va trebui să facă lucrări de consolidare și lărgire la podurile/pasajele de pe traseu.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult