- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Germania s-a răzgândit în privinţa interzicerii maşinilor pe benzină şi diesel. „Piaţa ar trebui să decidă ce doresc consumatorii, nu politicienii”

11 Apr, 11:43 • Andrei Alina
În loc să interzică vânzarea maşinilor cu motoare pe combustie începând din 2035, Uniunea Europeană ar trebui să lase piaţa să decidă ce fel de autovehicule vrea să folosească, a declarat ministrul de Finanţe din Germania, Christian Lindner.
Germania s-a răzgândit în privinţa interzicerii maşinilor pe benzină şi diesel. Piaţa ar trebui să decidă ce doresc consumatorii, nu politicienii

Uniunea Europeană a finalizat anul trecut un proiect de lege care prevede interzicerea vânzării de maşini şi camionete noi pe motorină sau benzină din 2035. Decizia nu este pe placul Germaniei.

Piaţa ar trebui apoi să decidă ce este economic şi ce doresc consumatorii, nu politicienii şi funcţionarii publici„, a declarat ministrul german de Finanţe, Christian Lindner, într-un interviu acordat ziarului german Augsburger Allgemeine, citat de Mediafax.

Germania a depus un efort de ultim moment pentru a bloca legea, ajungându-se la un compromis care a permis o soluţie alternativă pentru carburanţi sintetici, o alternativă mai ecologică la benzină.

Citește și: Tot mai mulți șoferi renunță la mașinile electrice și se întorc la cele diesel: „Nu puteam parcurge decât aproximativ 5 kilometri pentru fiecare încărcare”

„Am reuşit să ne asigurăm că va exista o excepţie de la interzicerea motoarelor pe combustie în 2035 dacă vehiculele sunt alimentate cu combustibili sintetici”, a declarat Lindner.

„Dar ar trebui să mergem mai departe şi să ne concentrăm asupra deschiderii tehnologice în general (…) combustibilii lichizi sintetici şi biocombustibilii sunt, de asemenea, o modalitate de a obţine un climat prietenos”, a adăugat ministrul de Finanţe.

Citește și: Volvo oprește producția motoarelor diesel din 2024! Constructorul auto suedez vrea să devină o companie complet electrică

Lindner a menţionat, de asemenea, un proiect de lege privind normele fiscale germane care ar permite ca ceea ce el a numit „combustibilii prietenoşi cu mediul” să fie impozitaţi în acelaşi mod ca şi mobilitatea electrică, lucru care, în opinia sa, ar „trimite un semnal industriei că guvernul federal este serios în ceea ce priveşte libertatea tehnologică”.