- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicis ar putea achizitiona Interpublic pentru cel putin 3,5 mld. euro

04 Dec, 11:00 • Redactia DailyBusiness
Reprezentantii Publicis Groupe si ai Interpublic Groups of Cos., doi dintre cei mai mari jucatori de pe piata mondiala de publicitate, vor discuta probabil saptamana aceasta eventualitatea unei fuziuni prin achizitie ce ar urma sa dea astfel nastere unui "gigant" in valoare de 12 miliarde de dolari (aproximativ 9 miliarde de euro).
Publicis ar putea achizitiona Interpublic pentru cel putin 3,5 mld. euro

Persoane familiare cu afacerile celor doua grupuri spun ca este posibil ca Maurice Levy, directorul executiv si presedintele Publicis, sa faca o oferta de achizitionare pentru Interpublic.

Intentia aceasta ar urma sa fie facuta publica in cadrul unei intalniri a managerilor Publicis ce va avea loc saptamana aceasta in Paris, conform AdAge.com

Una din variantele posibile de finantare a achizitiei este folosirea fondurilor alocate de Dentsu, un alt mare jucator din publicitate, ce detine o participatie de 15% in grupul Publicis. Totusi, Levy a refuzat sa faca publice intentiile sale pana acum, dezmintind zvonul referitor la finantarea de la Dentsu.

Levy s-a declarat in luna octombrie interesat de o fuziune cu o companie mare si importanta pe piata. Anul trecut el a incercat sa achizitioneze compania de media buyung si research Aegis, dar s-a retras dupa oferta primita de aceasta din partea lui Vincent Bollore, cel mai mare actionar al Aegis si presedintele companiei Havas, rivalul Publicis.

Daca cei doi mari jucatori – Publicis si Interpublic – ar fuziona, in conditiile in care Dentsu ar ramane totusi un actionar independent in noua entitate, grupul astfel rezultat ar putea ajunge cel mai mare jucator mondial cu venituri de aproximativ 12 miliarde de dolari (9 miliarde de euro).

Printre clienti gigantului s-ar numara General Motors, Toyota Motor, Procter & Gamble si Unilever. In industria de publicitate Publicis este cel mai mare jucator din Europa si se afla pe locul al 4-lea in lume.

Totusi, multe voci din interiorul Publicis spun ca discutiile ar putea foarte bine sa nu conduca la nici un rezultat. In ultimul an si jumatate s-a zvonit ca mai multi jucatori mari, precum Google sau Hellman & Friedman, au fost interesati de o eventuala achizitie a Interpublic.

Daca tranzactia ar avea loc, pretul ar depasi suma de 4,7 miliarde de dolari (3,54 miliarde de euro) pe care grupul WPP a platit-o pentru Young & Rubicam in 2000. Interpublic are acum o capitalizare de piata de 5,3 miliarde de dolari (aproape 4 miliarde de euro).

In Romania grupul Publicis este prezent prin Publicis Romania, Publicis Dialog, Publicis Events, Publicis Healthcare si Optimedia.