„Avem doua tipuri de asteptari pentru anul viitor, pe un scenariu pesimist si unul optimist. Vrem totusi o abordare rationala a situatiei si nu vanam cai verzi pe pereti. Cred ca ne asteapta cu adevarat un an competitional, la sfarsitul caruia vor ramane in picioare cei mai puternici”, a declarat Marcel Barbut.
Pentru acest an, compania estimeaza o crestere de 13% a cifrei de afaceri in 2010, pana la un nivel de aproximativ 125 mil. lei, comparativ cu nivelul din 2009, de 110 mil. lei.
In cantitati vandute, cresterea este de 23%, cu 260.000 de tone in 2010, fata de aproximativ 210.000 tone in 2009, au precizat reprezentantii Adeplast.
Cel mai vandut produs al anului a fost Polistirol, adeziv pentru polistiren. Adeplast a vandut pana in decembrie 82.000 de tone de Polistirol, in crestere cu 71% fata de 2009. In aceeasi perioada a anului trecut, nivelul de vanzari pentru acelasi produs s-a ridicat la 48.000 de tone.
Alte categorii de produse cu cresteri importante fata de anul trecut, sunt reprezentate de vopsea si tencuielile decorative. La mijlocul lunii decembrie Adeplast a inregistrat o crestere a cantitatilor vandute de 193% pentru Vopseaua Meseriasului, fata de 2009, pentru tencuielile decorative cresterea fiind de 120%.
„Cresterile se datoreaza faptului ca suntem practic in primul an plin de functionare cu capacitatile de productie de la Oradea”, a explicat Marcel Barbut.
Adeplast este unul dintre cei mari producatori de adezivi si mortare uscate din Romania, cu doua facilitati de productie dezvoltate la nivel national, o fabrica la Ploiesti si una la Oradea.
Capacitatea totala de productie pentru sectorul mortarelor se ridica la 700.000 de tone anual. Productia de vopsea, tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda se ridica la 80.000 de tone. Unitatea de productie de vopseluri si tencuieli decorative a fost inaugurata la inceputul anului 2009 la Oradea.
Pe piata locala de adezivi Adeplast concureaza cu companii precum Henkel, Baumit, MGA, Baumix si Duraziv.