Afacerile Agricola au crescut cu 8% la 9 luni

25 Oct, 14:17 • Redactia DailyBusiness
Grupul Agricola Bacau a inregistrat o cifra de afaceri de peste 423 milioane de lei in primele 9 luni ale anului, cu 8% mai mult fata de rezultatul atins in aceeasi perioada din 2011.
Afacerile Agricola au crescut cu 8% la 9 luni

Agricola International, cea mai
importanta companie a grupului, care integreaza linia de business
carne de pasare, reteaua de magazine proprii si operatorul logistic,
a inregistrat in primele 9 luni ale acestui an o crestere a cifrei de
afaceri cu 4%fata de perioada similara din 2011, ajungand in prezent
la circa 267 milioane de lei.

Comparativ cu perioada similara din
2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multa carne de pasare.
Valoric, vanzarile au crescut cu 14%, pe fondul cresterii ponderii in
structura vanzarilor a carnii refrigerat si a produselor transate, cu
o valoare mai mare.

“La 30 septembrie volumele de carne
de pui comercializate depaseau 24.360 tone, mai mult cu 5 procente
decat anul trecut. Grupul Agricola va realiza cresterea pe care si-a
propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vanzarile se afla pe un trend
crescator. Astfel, volumele de carne comercializate pana la 24
octombrie sunt cu 14% mai mari decat in octombrie 2011 ”, a
declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.

Analiza multianuala releva faptul ca in
sectorul de crestere a pasarilor, desi acesta realizeaza performante
tehnice de nivel european, performantele economice sunt foarte
modeste: aproximativ 1 – 1,5% profit net din cifra de afaceri.

“Cauzele sunt simplu de identificat:
puterea de cumparare redusa a populatiei si TVA foarte mare,
nediferentiata pentru alimente asa cum este in majoritatea tarilor
europene. Situatia economica s-a agravat foarte, foarte mult in
ultimul an din cauza cresterii costurilor la principalele resurse:
peste 70% la cereale, respectiv 79% la srotul de soia, in contextul
in care acestea reprezinta mai mult de jumatate din costul
kilogramului de carne. Chiar in aceste conditii, piata nu suporta
majorari de preturi corelate cu scumpirile la resursele de baza. Prin
urmare vorbim de un echilibru financiar precar, care poate fi intarit
doar prin derularea programelor de bunastare”, a mai spus declarat
Grigore Horoi.

Vanzarile de preparate din carne
fiert-afumate si salamuri crud-uscate, obtinute la Salbac, companie
din cadrul grupului, isi mentin cresterea inregistrata la jumatate
acestui an. Astfel, dupa 9 luni acestea sunt mai mari cu 16% fata de
aceeasi perioada a anului trecut.

Grupa salamurilor crud-uscate
inregistreaza cresteri in trendul ultimilor 3 ani: 9% in volum, 20%
in valoare.

Datele Agricola arata ca se accentueaza
tendinta de orientare a consumului catre produse mai scumpe si
percepute de catre consumatori ca fiind mai sanatoase, in special
salamurile crud-uscate.

La categoria semipreparate si produse
de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, se mentine
cresterea de 11% in volum a vanzarilor (17% in valoare).

La categoria oua de consum, in primele
9 luni, Avicola Lumina Constanta a comercializat 46,530 milioane oua,
cu 36% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2011 (cand
productia a fost redusa si ca urmare a derularii procesului de
modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii imbunatatite, conform
standardelor UE).  Si la praf de oua s-a inregistrat o
crestere cu 21% a vanzarilor cantitative, plusul in cifra de afaceri
pentru aceasta categorie fiind de 58%.