Finante-Banci

Angoasele romanilor: Creditele si tara unde s-au nascut

05 Feb, 12:38 • Redactia DailyBusiness
46% dintre romani spun ca s-au nascut in tara nepotrivita in vreme ce procentul celor care se feresc de creditele bancare creste anual, releva un infografic privind trendurile care vor avea un impact in 2014.
Angoasele romanilor: Creditele si tara unde s-au nascut

Procentul romanilor care nu doresc sa mai contracteze un credit bancar creste de la an la an, potrivit specialistilor Starcom, care estimeaza ca acest trend va continua si anul acesta.

Astfel, 42% dintre
romani declarau in 2012 ca nu intentioneaza sa contracteze vreun
produs bancar, procent in crestere fata de 2011, cand se ridica la
36%, se arata in infograficul Starcom. Trendul a fost mentinut si anul trecut.
[img=4630][/img]

Conform BNR, romanii
s-au imprumutat mai putin de la banci in 2013
, dar au economisit mai
mult.

Astfel, soldul creditului
neguvernamental s-a redus anul trecut cu 3,3% (4,4% in termeni reali)
fata de 2012, pe fondul diminuarii componentei in valuta exprimata in
lei cu 5,7% si a majorarii cu 0,7% a celei in lei, dupa ce in
decembrie a scazut cu 0,6% fata de noiembrie.

Starcom continua
seria de infografice HumanGraphExperience, iar prima editie a acestui
an surprinde trendurile care vor avea un impact in 2014.

[b]Mai multe
angajari in IT[/b]

Se prefigureaza ca
mai multi oameni vor intra in campul muncii decat cei care se vor
pensiona. Astfel, 2% dintre romani vor merge la primul job anul
acesta, in timp ce doar 1% se vor pensiona, iar 5% isi vor schimba
jobul. Domeniul de activitate cu cea mai mare crestere se
preconizeaza a fi IT-ul.

In ceea ce priveste
familiile, se va mentine trendul descrescator al natalitatii,
intrucat numarul cuplurilor care planuiesc sa aiba un copil in 2014
este la jumatate fata de numarul celor care au avut un copil in 2013.
In schimb, vor avea loc mai multe casatorii decat divorturi.

De 3 ori mai multi
romani isi vor schimba localitatea de rezidenta in 2014, cel mai
probabil continuand migrarea vizibila in ultimii ani din urban in
rural, ca urmare a extinderii zonelor metropolitane in satele din jur
si a costurilor mai ridicate de intretinere in orase vs. sate.

Rata de inscriere in
invatamantul prescolar va fi mai scazuta, tinand cont ca in 2011 rata
natalitatii a atins cel mai mic nivel (9,2%). Rata de inscriere in
invatamantul universitar va creste datorita cresterii ratei de
promovabilitate la examenul de Bacalaureat in 2013 fata de 2012.

[b]Nationalisti si nu prea[/b]

[img=4632][/img] Sarbatorirea si
sustinerea elementelor de cultura nationala au inceput sa ia amploare
si in Romania. De exemplu, decretarea zilei de 24 iunie drept Ziua
IEI, pe baza unei initiative pornite pe Facebook in 2013.

Pe de alta parte, 46% dintre romani considera ca nu s-au nascut in tare potrivita. Totusi, 57% dintre romani prefera sa cumpere produse romanesti iar 46% considera ca astfel sustin cresterea economica.

[b]Cine nu se mai uita la TV intra mai des online[/b]

Mobilul devine un device de amplificare a realitatii inconjuratoare, odata cu cresterea ratei de penetrare a smart phones si odata cu diversificarea comportamentului de consum. 

Consumul
complementar de media pe mai multe ecrane se accentueaza odata cu
cresterea penetrarii online: cei care au redus consumul de TV
compenseaza prin consumul online cu o frecventa crescuta. Deoarece
rata penetrarii online in mediul rural are o crestere accelerata, in
curand acest trend se va aplica si consumatorilor TV de la sate.

[img=4631][/img] Social media se
transforma intr-un mass media channel: 73% din utilizatorii de
internet din Romania au deja un cont pe Facebook si toate celelalte
canale de social media (bloguri, forumuri) sunt pe un trend ascendent
in ultimii doi ani.



Publicatiile se
citesc din ce in ce mai mult atat in forma scrisa, cat si in cea
online, parerea expertilor fiind dezbatuta si preluata de catre
utilizatorii social media.



Comunicarea TV se
muta din expunerea simpla a spoturilor publicitare pe TV in expunerea
brandurilor in continutul emisiunilor TV: sponsorizarile TV au avut o
crestere cu 20% in 2013 fata de 2012.

„Trendurile
identificate pentru anul 2014 sunt utile in definitivarea campaniilor
de comunicare, intrucat pot influenta comportamentul de consum al
diverselor grupuri tinta. Primul infografic din seria
HumanGraphExperience de anul acesta surprinde cele mai importante
modificari structurale la nivel local, tendinte globale cu impact
vizibil in Romania si tendinte referitoare la consumul de media”, a declarat Rodica Mihalache, head of consumer & business insights
Starcom.

Starcom MediaVest
Group a lansat in februarie seria HumanGraphExperience cu intentia de
a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei
dintre consumatori si branduri si impactul pe care evolutia acesteia
o are asupra comportamentului brandurilor pe piata.

Seria de infografice
este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte din
rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding
din cadrul agentiei.


Citeste si:
Jumatatea nu e chiar jumatate! Reducerea ratei la credite, campanie
electorala si banci salvate?