Bautura si minciuni: Cum a decazut in cateva luni un start-up evaluat la 4,5 mld. $

12 Mar, 01:46 • Redactia DailyBusiness
In primavara anului trecut, acest start-up era considerat a fi una dintre cele mai dinamice companii din Silicon Valley. Atrasese fonduri de 583 de milioane de dolari si era evaluat la acea data la 4,5 miliarde de dolari. Vezi cum a scapat de sub control aceasta companie cu ambitii mari, ce voia sa-si creasca veniturile de 10 ori intr-un an.
Bautura si minciuni: Cum a decazut in cateva luni un start-up evaluat la 4,5 mld. $

Intr-o zi din februarie 2015, in birourile Zenefits din San
Francisco si-au incetat activitatea toti angajatii companiei ce oferea gratuit
programe software clientilor corporate care incheiau polite de asigurare.   

Unul dintre angajati tocmai depasise un record: incheiase un
contract pentru 700 de polite de asigurare, cu 300 mai multe decat precedentul
record.

Traditia nou-creata a companiei cerea ca toti angajatii sa
sarbatoreasca astfel de reusite cu shot-uri. Asa intrau in scena sticle mari de
tequila, whisky si scotch.

Cot la cot cu angajatii sarbatorea si fondatorul companiei,
Conrad Parker. Iar cum astfel de recorduri erau depasite aproape zilnic, si
petrecerile aferente au continuat in acelasi ritm. Pana la un punct in care
vanzarile au inceput sa scada, desi compania avea ca target depasirea pragului
de 100 de milioane de dolari pana la finele lui 2015, fata de 10 milioane de
dolari in 2014.

Firma infiintata in mai 2013 era pe val anul trecut. Numarul
de angajati a explodat practic, de la 500 la inceputul lui 2015 pana la 1.600
in toamna aceluiasi an.

Tocmai cresterea semnficativa a personalului intr-un timp scurt,
precum si faptul ca o parte dintre noii angajati nu aveau autorizatie de
brokeri, au contribuit la declinul companiei, potrivit unor surse citate de
Business Insider.

Ascensiunea rapida a companiei ar fi fost afectata si de
faptul ca programele software oferite la pachet cu asigurarile nu ar fi livrat
100% din ceea ce angajatii companiei erau trainuiti sa le spuna clientilor.

In plus, lucrurile ar fi degenerat atat de mult in cadrul
companiei, incat in iunie 2015 managementul le atragea atentia angajatilor sa
nu mai foloseasca scarile din cladire pentru a fuma, a bea alcool sau a face sex,
potrivit unui email intern, obtinut de Business Insider.

In urma tuturor acestor scandaluri si nereguli, fondatorul Conrad
Parker a fost inlocuit in februarie anul acesta din functia de CEO cu David Sacks, fostul COO al
companiei.

De asemenea, a fost interzis consumul de alcool la birou iar 250 de
angajati din departamentul de vanzari coordonat de Parker au fost concediati.

Ramane de vazut daca noul CEO, un cunoscut antreprenor in
Silicon Valley, va reusi sa redreseze compania.