Finante-Banci

BCR: Afirmatiile lui Piperea tradeaza o perspectiva conflictuala care functioneaza in detrimentul clientilor

06 Jan, 11:37 • Redactia DailyBusiness
Reprezentantii BCR au transmis DailyBusiness.ro o precizare cu privire la declaratiile pe care avocatul Gheorghe Piperea le-a facut in urma pierderii unui proces cu banca pe clauze abuze la Curtea de Apel Bucuresti.
BCR: Afirmatiile lui Piperea tradeaza o perspectiva conflictuala care functioneaza in detrimentul clientilor

Redam mai jos precizarea bancii:

„BCR isi trateaza clientii corect, iar
in conditiile aparitiei unor nemultumiri ori litigii, atitudinea
bancii a fost mereu aceea de a gasi cai de
solutionare amiabila si parteneriat pe termen lung.  Majoritatea
clientilor au acceptat ofertele de reconciliere ale bancii,
insa clientii ramasi in litigii a trebuit sa plateasca cheltuieli de
judecata usturatoare ca urmare a pierderii proceselor. In acest
context, remarcam inca o data lipsa orientarii catre solutii mutual
benefice si inflamarea conflictului de catre avocati interesati
numai in a profita financiar
de pe urma intermedierii litigiilor
intre consumatori si banci.

Nu dorim sa comentam afirmatiile Dlui
Gheorghe Piperea
, acestea tradand o perspectiva conflictuala
care functioneaza in detrimentul clientilor si o incercare de a
acoperi realitatea
– aceea ca majoritatea absoluta a dosarelor
avand ca obiect actiuni colective formulate impotriva bancii, au fost
respinse ca neintemeiate atat in fond cat si in apel la Curtea de
Apel Bucuresti, pe baza unor motivatii clare:

·        clientii
au avut posibilitatea sa reflecteze asupra conditiilor de creditare
si costurilor;

·        clientii
au avut posibilitatea negocierii nivelului de dobanda, inclusiv a
tipului de dobanda;
·        comisioanele
de administrare si riscuri intra in costul total al creditului, pe
care consumatorul l-a contractat prin demers propriu.
 

BCR respecta legea, cadrul de
reglementare si rolul autoritatilor de protectie a drepturilor
consumatorilor, insa nu va da satisfactie celor care incalca
angajamentele contractuale asumate. Banca va contracara cu fermitate
toate pretentiile pe care le considera lipsite de valabilitate. 

Pentru a contracara instigarile la litigii si asteptari nerealiste,
evidentiem in mod special faptul ca evaluarea naturii abuzive a
clauzelor din contracte nu se asociaza cu calitatea de a satisface
cerintele de pret si plata si nici cu produsele si serviciile
oferite in schimb, singurul aspect verificabil de catre instante
fiind masura in care aceste clauze sunt exprimate intr-un limbaj
usor inteligibil.
 
 

In cadrul
procesului colectiv initiat de un grup de clienti, reprezentati de
avocatul Gheorghe Piperea, impotriva BCR, Curtea de Apel Bucuresti
s-a pronuntat pe data de 18.12.2014,
stabilind prin hotarare lipsa de clauze abuzive in contractele de
credit cu dobanda variabila contractate de clienti la BCR.

Totodata,
sentinta Curtii de Apel obliga grupul de clienti reprezentati de
avocatul Gheorghe Piperea la plata a 219.369 lei reprezentand
cheltuieli de judecata in fond si apel. Obligatia
va reveni unui numar de 124 de persoane, ramase in litigiul cu
banca, dintr-un numar initial de 206 reclamanti, restul
renuntand la proces, in urma solutionarii diferendului cu banca pe
cale amiabila. 

Intr-un prim ciclu procesual, BCR a
castigat procesul insa, in recurs, Inalta Curte de Casatie si
Justitie a trimis cauza spre rejudecare Curtii de Apel Bucuresti,
considerand ca motivarea primei decizii este sumara fata de numarul
de contracte de credit analizate. In rejudecarea apelului, Curtea de
Apel Bucuresti a decis in unanimitate corectitudinea clauzelor
contractuale privind dobanda variabila si cu majoritate
corectitudinea clauzelor privind comisioanele.”

Avocatul Gheorghe Piperea, reprezentantul unor clienti ai BCR care au pierdut la finele lui 2014 un proces cu banca la Curtea de Apel Bucuresti, a reactionat pe pagina sa de Facebook la aceasta decizie, spunand, printre altele, ca efectul va fi ura crescanda fata de aceasta banca.