Finante-Banci

BCR: O treime din IMM-urile din România sunt deținute de femei

08 Mar, 16:29 • Redactia DailyBusiness
Peste un sfert din microîntreprinderile din România sunt conduse de femei, iar majoritatea antreprenoarelor din acest sector activează în Transilvania, potrivit BCR.
BCR: O treime din IMM-urile din România sunt deținute de femei

În ceea ce privește femeile de afaceri din portofoliul BCR, majoritatea lor au companii în domeniile comerțului, producției și serviciilor.

Femeile care apelează la serviciile Băncii
Comerciale Române (BCR)
tranzacționează mai des și mai mult cu cardul la
POS, încasează venituri în cont cu o mai mare regularitate decât bărbații și
sunt mari amatoare de cumpărături offline și online, conform datelor
actualizate ale companiei.

Profilul clientei BCR relevă
dinamism, modernitate și, mai ales, emancipare financiară. Datele noastre
creionează portretul unei femei care tranzacționează fără a recurge la numerar,
face cumpărături frecvent, dar și economii, e obișnuită cu plata automată a
facturilor și optează pentru internet banking”,
a declarat Dana Demetrian, Vicepreședinte  retail
BCR
.
 

Femeile reprezintă 49,4% din numărul total de clienți ai BCR, iar profilul
clientei băncii arată că veniturile lunare (de tip salariu sau pensie) ale
domnișoarelor și doamnelor sunt în creștere față de salariul minim net lunar pe
economie. În plus, ele încasează venituri în cont cu o mai mare regularitate
decât bărbații.
 

Numărul clientelor Băncii Comerciale Române care apelează la serviciile de
private banking (accesibil celor
care au în cont peste 200.000 de euro) a crescut cu 8% în ultimul an. Unul din
trei clienți BCR care utilizează private banking este femeie, iar clientele
care recurg la aceste servicii dețin 30% din totalul activelor aflate în
administrarea acestui segment. O treime dintre clientele Băncii Comerciale
Române care folosesc private banking apelează la acesta pentru a efectua
plasamente în fonduri de investiții.
 

Femeile economisesc mai mult
decât bărbații, depășindu-i atunci când vine vorba despre numărul
depozitelor la termen.
 

Apetența femeilor pentru îmbunătățirea nivelului de viață a întregii
familii le situează pe primul loc atunci când vine vorba de cumpărături, femeile
fiind și principalele deținătoare de card de debit din portofoliul BCR.

Atenția
și grija pentru nevoile curente ale familiei
se observă în desfășurătorul cheltuielilor lunare a femeilor, de unde se poate
observa preocuparea continuă pentru oferirea unor servicii de calitate. Vorbim
de servicii de educație mai bune pentru
copii
, de servicii medicale de
calitate pentru întreaga familie
, de îmbunătățiri
sau reamenajări la nivelul locuinței
sau chiar de plata la termen a
facturilor lunare, pe care majoritatea femeilor le plătesc direct din cont,
prin serviciul Direct Debit.
 

Clientele BCR tranzacționează mai des și
mai mult cu cardul la POS
decât
bărbații și au o apetență ridicată pentru internet banking, unul din trei
clienți BCR care utilizează aceste servicii fiind femeie. Totodată, 56% dintre
clientele băncii care folosesc internet banking recurg la autentificarea prin
token sau etoken.
 

Femeile care apelează la serviciile de internet banking ale Băncii Comerciale Române intră în cont, în
medie, de două ori pe lună și efectuează operațiuni cel puțin o dată pe lună,
iar 8% dintre ele folosesc acest
serviciu de pe telefonul mobil.