Bilka si-a crescut afacerile cu 30% in 2014

09 Feb, 14:04 • Redactia DailyBusiness
Bilka, lider pe piata autohtona de acoperisuri, a incheiat 2014 cu o cifra de afaceri de peste 134 milioane de lei, in crestere cu 29% fata de 2013. Peste 4 milioane de mp de invelitori metalice au fost produse si comercializate anul trecut de companie, devenind astfel si cel mai mare consumator roman de tabla prevopsita, cu peste 30.000 de tone achizitionate.
Bilka si-a crescut afacerile cu 30% in 2014

In topul vanzarilor ramane tigla metalica cu o pondere de 54% din totalul vanzarilor. Aceasta este urmata de accesorii, tabla cutata si panouri termoizolante care reprezinta aproximativ 31% iar sistemul pluvial (jgheaburi si burlane) reprezinta 15%. In materie de culoare, anul trecut, compania a inregistrat o crestere pentru nuantele inchise, maro, ciocolatiu sau negru care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vanzarilor, 2 milioane mp.

„Consideram 2014 ca fiind cel mai bun an din istoria Bilka. Vorbim de un an la sfarsitul caruia am tras linie si avem: performante financiare mult peste media jucatorilor din aceasta piata si in conformitate cu obiectivele stabilite la inceput de an, investitii de 3 milioane euro, hale noi care se intind pe 27.000 mp, doua noi linii de productie si aproximativ 26.000 de case acoperite”, declara Horatiu Tepes, proprietar Bilka.

Conform estimarilor interne, in 2014 compania a inregistrat o crestere si pentru cota din piata de tigla metalica. Daca in 2013 detinea 21% din piata autohtona de tigla metalica, in 2014 a ajuns la 24%.

„2014 a fost un an dificil pentru mediul de business, lipsit de predictibilitate si marcat de insolvete. Am stiut inca din primul an de activitate ca evolutia companiei trebuie sa fie influentata in cea mai mare masura de strategia interna de business. Astfel, timp de 8 ani am investit peste 9 milioane de euro si obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de productie optima, un sistem logistic performant, o gama larga de produse si o distributie la nivelul intregii tari”, precizeaza Horatiu Tepes.

In 2015, o directie importana in strategia de business a companiei este continuarea  planului investitional demarat anul trecut, care se ridica la 5 milioane de euro. Acesta vizeaza in primul rand cresterea si diversificarea productiei. 

„Pentru 2015 continuam planurile de dezvoltare. Avem de acoperit cu utilaje de productie halele achizitionate anul trecut si investitii bugetate pentru opt noi linii de productie pentru tigla metalica, elementele sistemului pluvial si accesorii pentru acoperis. Odata instalate aceste utilaje, vom lansa si noi produse”, mai spune Tepes.

Pentru a ajunge la suprafata optima si necesara investitiilor bugetate pentru urmatorii ani, Bilka are in vedere achizitionarea unei noi suprafete de 15.000 mp de teren aflata in apropierea fabricii din Brasov. Achizitionarea unui competitor local continua sa fie unul din obiectivele Bilka pe termen mediu.

Fabrica Bilka se intinde in prezent pe o suprafata de 45.000 mp cu destinatie hale de productie, depozitare si birouri. In 2014, compania si-a vandut produsele la nivelul intregii tari prin intermediul a peste 500 dealeri stabili.