Finante-Banci

Cat de atenti sunt romanii la protectia propriei locuinte? 1 din 5 anunta pe Facebook cand pleaca de acasa

05 Nov, 17:53 • Redactia DailyBusiness
Un roman din 5 anunta pe Facebook sau pe alte retele de socializare faptul ca pleaca in vacanta sau posteaza fotografii din concediu in timp ce este plecat, conform unui sondaj realizat online in cadrul Campaniei „Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte".
Cat de atenti sunt romanii la protectia propriei locuinte? 1 din 5 anunta pe Facebook cand pleaca de acasa

Astfel, conform sondajului, 20,45%
dintre respondenti anunta pe Facebook sau pe alte retele de
socializare cand pleaca in vacanta sau posteaza fotografii in timp ce
sunt plecati. Pe de alta parte, restul de 79,55% au raspuns negativ
la aceasta intrebare, demonstrand o mai mare atentie fata de
securitatea locuintei lor. 

Desi cutremurul este unul dintre
riscurile de care romanii se tem cel mai tare, fiind stiut faptul ca
tara noastra are o mare expunere la acest fenomen, doar 26,35% dintre
respondentii care au participat la sondaj detin o trusa de urgenta in
caz de cutremur, in care sunt incluse elemente esentiale precum o
lanterna, un fluier, cateva provizii si o patura. Cei mai multi
dintre cei care detin o astfel de trusa locuiesc la bloc (65,64%).
Acesta este si motivul pentru care, in cadrul campaniei nationale de
informare, 3 dintre cei care au participat la sondaj si s-au inscris
in concurs au primit, prin tragere la sorti, cate o trusa de
supravietuire care include si un manual de masuri pe care sa le iei
in caz de urgenta.

Masurile preventive financiare nu le
sunt, insa, straine romanilor care par sa constientizeze riscurile la
care este expusa locuinta lor. Astfel, majoritatea celor care au
participat la sondaj (70,4%) detin o asigurare obligatorie a
locuintei. Pe de alta parte, un procent mai mic (59,1%) dintre
respondenti au declarat ca au in vigoare o asigurare facultativa a
locuintei.

In ceea ce priveste alte masuri de
protectie a locuintei, romanii oscileaza intre un comportament
preventiv si neglijenta fata de elemente importante. De exemplu,
multi verifica instalatiile de gaze si pe cele electrice, atunci cand
pleaca de acasa pentru mai mult timp, dar putini instaleaza sisteme
de securitate specializate, precum alarmele sau dispozitivele
anti-incendiu.

Astfel, atunci cand pleaca de acasa
pentru o perioada mai lunga de timp, 73% dintre participantii la
sondaj au declarat ca scot din priza toate aparatele electrice, iar
78,42% isi verifica instalatiile de utilizare a gazelor.

Pe de alta parte, foarte putini dintre
respondenti au instalat un sistem de alarma: doar 13,54% dintre
acestia. Mai mult decat atat, nici in ceea ce priveste protectia

Impotriva incendiilor, romanii nu stau
foarte bine. Conform sondajului, doar 32,92% dintre respondenti au
luat masuri preventive impotriva unui incendiu, precum instalarea
unor dispozitive de detectare a fumului sau detinerea unui stingator
de incendii.

Nu in ultimul rand, doar 25,51% dintre
participantii la sondaj au declarat ca au montate grilaje metalice la
gurile de aerisire, la ferestrele de la parter sau in alte locuri pe
unde s-ar putea patrunde cu usurinta in locuinta personala.

Sondajul a fost realizat online in
cadrul campaniei nationale „Octombrie – Luna Asigurarilor de
Locuinte”, pe un esantion de 1.500 de persoane, fiind diseminat cu
precadere prin intermediul retelei sociale Facebook. Respondentii au
fost in procent de 60% femei si 40% barbati atat din mediul urban
(80%), cat si din mediul rural (20%), care locuiesc atat la casa
(33%), cat si la bloc (67%).

Octombrie – Luna Asigurarilor de
Locuinte

Pentru al doilea an consecutiv, luna
octombrie a fost pusa sub semnul eforturilor de informare in materie
de asigurari de locuinte. Campania nationala „Octombrie – Luna
Asigurarilor de Locuinte” a fost organizata, in 2014, cu
sustinerea ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara, de catre
UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare
din Romania, PAID – Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor,
UNSICAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si
Consultanta in Asigurari din Romania si APPA – Asociatia pentru
Promovarea Asigurarilor.

Campania a avut drept obiectiv
cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la
pericolele la care le este expusa locuinta, precum si informarea
acestora cu privire la formele de protectie financiara pe care le
ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de
locuinta.