- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Cat de precauti suntem: Doar 17% dintre romani economisesc constant

16 Nov, 12:50 • Redactia DailyBusiness
Doar 17% dintre romani economisesc constant, in timp ce 32% economisesc ocazional, potrivit unui studiu online realizat la sfarsitul lunii octombrie 2011 de GfK Romania pentru ING Asigurari de Viata.
Cat de precauti suntem: Doar 17% dintre romani economisesc constant

Totodata, 28% din corespondenti pun bani deoparte atunci cand obtin venituri suplimentare neplanificate.

Studiul mai arata ca aproape trei sferturi dintre romanii cu varsta intre 26 si 55 de ani, cu educatie si venituri peste medie, utilizatori de internet, au o atitudine pozitiva fata de viitor.

Astfel, 34% dintre respondenti sunt optimisti si convinsi ca totul va fi bine, iar alti 36% considera ca viitorul depinde de ei si cred in posibilitatea de a-l construi prin deciziile pe care le iau in prezent. In mod firesc, tinerii sunt si cei mai optimisti – aproape 40% din respondentii cu varsta cuprinsa intre 26 si 45 de ani spun ca privesc viitorul cu optimism -, in timp ce 40% dintre persoanele de peste 45 de ani sunt ingrijotare atunci cand se gandesc la viitor.

In ceea ce priveste demersurile financiare pe care cred ca ar trebui sa le intreprinda pentru a-si construi un viitor mai bun, o treime dintre respondenti (31%) crede ca ar trebui sa economiseasca in mod constant minim 5-10% din venitul lunar, 33% apreciaza ca este suficient sa economiseasca ocazional, iar 38% sa puna deoparte veniturile suplimentare neplanificate.

In general, actiunile considerate a fi cele mai importante pentru a avea un viitor mai bun se refera la  dezvoltarea profesionala si personala cu ajutorul cursurilor si auto-educarii (50%), dedicarea unui timp cat mai mare familiei (48%) si mentinerea unei diete sanatoase (46%).

Conform studiului, cel mai important lucru pe care romanii il fac in prezent pentru a-si asigura un viitor mai bun este sa muncesca mult pentru a progresa in cariera (52%).

Pana la sfarsitul anului, ING Asigurari de Viata desfasoara o campanie de comunicare, „Viitorul este roz, daca pui acum in el un pic de portocaliu”, pentru constientizarea importantei pregatirii din timp a viitorului financiar. Campania TV, care se difuzeaza pe 20 de canale nationale, va fi completata de o componenta online.

Volumul de prime brute subscrise de ING Asigurari de Viata in primele noua luni din 2011 s-a ridicat la 407,5 milioane de lei, inregistrand o usoara crestere fata de cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, de 404,4 milioane de lei), pe fondul diminuarii numarului de contracte cu prima unica.

Totusi, compania a obtinut un profit brut de 25,5 milioane de lei, comparativ cu 46 milioane de lei in aceeasi perioada a anului precedent.