- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cat valoreaza cel mai cunoscut brand romanesc scos la vanzare de catre stat

26 Apr, 08:55 • Redactia DailyBusiness
Unul dintre cele mai vechi si populare branduri romanesti, PLAFAR, se zbate de mai bine de sase ani sa traiasca. A intrat in insolventa, si-a pierdut patrimoniul, iar acum isi asteapta salvarea de la stat. Care stat se chinuie, pentru a treia oara, sa privatizeze compania evaluata, la finele anului 2012, la 1,1 milioane de euro.
Cat valoreaza cel mai cunoscut brand romanesc scos la vanzare de catre stat

„Este
atractiva”, sustine Remus Borza, administrator judiciar Plafar, in vreme
ce directorul general al firmei, Florian SImion promite ca Plafar va incheia
anul pe profit. In perioada 2006-2009, activele imobilizate ale Plafar au
scazut cu 57%, de la 19,5 milioane de lei la 8,3 milioane de lei. , scrie Gandul.

In prezent, statul detine
pachetul majoritar de actiuni, de 51%, prin Ministerul Economiei, iar Fondul
Proprietatea restul de 49%.
Compania are o cota de piata de 38-39%,
iar directorul general Florin Simion sustine ca va incheia anul pe profit. Despre
motivele care au dus la declinul Plafar, Simion spune ca problemele au inceput
sa apara dupa restituirea unor terenuri si scaderea productiei la cateva
sucursale, pierderile propagandu-se ca un domino la nivelul intregii companii.