Finante-Banci

Ce s-a intamplat cu banii rezultati din reducerea TVA-ului la alimente

07 Dec, 00:04 • Redactia DailyBusiness
Banii care puteau fi economisiți din scăderea TVA-ului s-au întors tot în piața de FMCG, releva un studiu cu privire la efectele reducerii TVA-ului la alimente. Vezi ce s-a intamplat mai exact cu banii rezultati din reducerea acestei taxe de la 24% pana la 9%.
Ce s-a intamplat cu banii rezultati din reducerea TVA-ului la alimente

Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului
la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul
acesta?

În primul rând, conform datelor INSSE, acest
lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în
perioada iunie – septembrie 2015.

Întrebarea cel mai des regăsită pe buzele
jucătorilor din această industrie este „Ce s-a întâmplat cu acești bani?”

GfK are mai multe ipoteze:

1. Românii au avut același comportament de
cumpărare, păstrând astfel suma rămasă în portofelul lor.
2. Au cumpărat mai mult.
3. Au cumpărat mai scump.
4. S-au reorientat către alte categorii.

[img=7014][/img]

Cu ajutorul studiului Panel de Gospodării,
GfK România a urmărit modificările din structura coșului de cumpărături.
În concluzie, din suma totală pe care românii
ar fi putut să o economisească în urma unor prețuri mai mici, 76% a fost
reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum.

Mai exact:
Mai mult de jumătate din această sumă a fost
direcționată către produsele alimentare și băuturile non alcoolice.

17 procente au mers către zona produselor
ne-alimentare – produse de îngrijire personală și de îngrijire a casei.

Restul sumei a rămas în buzunarul românilor,
fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumpărare a suferit
modificări față de momentul prim al impactului scăderii prețurilor.

La început,
deși tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporția dintre produsele
alimentare și cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Studiul GfK remarcă, în special pentru
produsele de îngrijirea personală, tendința de a cumpăra produse dintr-un
segment de preț superior.

Între timp, acest fenomen s-a diminuat,
banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.