Cele mai importante criterii de achizitie pe piata tamplariei PVC

27 Oct, 11:44 • Redactia DailyBusiness
Mediul extern sau intemperiile joaca un rol extrem de important in alegerea tamplariei potrivite. Astfel incat, in perceptia consumatorului, cele mai importante caracteristici ale tamplariei sunt reprezentate de „scutul de protectie" format din patru elemente indispensabile pentru o tamplarie PVC de calitate, potrivit unui studiu al Barrier.
Cele mai importante criterii de achizitie pe piata tamplariei PVC

Aceste elemente sunt protectia termica (>27%), protectia
fonica (>16%), protectia de apa / vant (>11%) si protectia solara (>11%),
potrivit studiului.
 
 

Deciziile de cumparare sunt, de asemenea, influentate si de
anumite criterii comerciale, precum: un pret bun de achizitie (>25%),
recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (> 12%) sau
recomandarea specialistilor (>12%). Nu in ultimul rand, mai mult de 78% dintre
respondenti au recunoscut faptul ca o tamplarie de calitate este mai scumpa
decat in mod uzual.
 
               

Spre deosebire de alte materiale de constructie sau finisaje,
tamplaria este mult mai familiara  si mai
accesibila consumatorului, inducand un nivel ridicat de implicare in etapele
lucrarii (>30%). Drept urmare, informatiile despre tamplarie sunt receptate individual,
deciziile privind marca de tamplarie folosita fiind luate in etapa de
planificare (>60%), prin intermediul internetului (35%), dar si cu ajutorul
persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, familie, colegi – 38,2%).
 
 

„Toate elementele mentionate mai sus au un rol decisiv in
procesul de selectie a tamplariei PVC de calitate, insa nu trebuie neglijat un
alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistenta crescuta la
utilizarea indelungata, termenul de garantie mare, cat si tehnologiile moderne
folosite la fabricarea tamplariei sunt conditii care inglobeaza si reduc in mod
real costurile de utilizare pe termen lung. Practic, daca aceste insusiri
indispensabile sunt acoperite, nu va trebui sa ne facem griji peste 10 ani
asupra costurilor post-garantie pentru intretinerea tamplariei”, afirma Adrian
Garmacea, director general al companiei producatoare Barrier.
 
 

Un alt fenoment analizat in cadrul studiului reflecta faptul
ca, in prezent, exista un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tamplarie,
consumatorii neoperand cu diferentieri clare intre marcile de profile, cele de
geamuri sau cele de montatori.
 
 

Cercetarea a presupus investigarea cantitativa de ansamblu a
marcilor active in aceasta categorie de produse pe urmatoarele dimensiuni
cheie: elementele de baza privind informatiile si atitudinile generale despre
categorie, elementele de baza privind marcile active pe piata, elementele de
baza privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori –
demografici, sociografici.
 
 

Studiul, desfasurat de agentia de cercetare D&D Research,
a inclus peste 750 de respondenti si a fost realizat in perioada martie-aprilie
2014, fiind vizate persoane cu varsta cuprinsa intre 25 si 65 de ani din
regiunile statistice Nord-Est si Sud-Est, cu exceptia judetului Constanta, orase
cu peste 50.000 locuitori. Marja de eroare este de maximum 3,3%.
 

Brandul Barrier este produs de catre compania Electric Plus
din Bacau, primul atelier de productie fiind infiintat in anul 2003, in care
lucreaza acum 200 de persoane si care are o capacitate de 700 de
ferestre/zi. 

Produsele Barrier sunt
disponibile atat pe piata din Romania, cat si in Italia, Franta, Belgia sau
Germania.