Cel mai recent contract atribuit este cel pentru executia lucrarilor de constructii si instalatii pe tronsonul Vintu de Jos – Coslariu (sectiunea 3 Coslariu – Simeria), firmei Impresa Pizzaroti. Propunerea financiara desemnata castigatoare, in urma licitatiei deschise, este de 766,92 milioane lei (echivalentul a 176,183 milioane euro), fara TVA, iar termenul de executie a lucrarilor este de 30 de luni calendaristice.
Proiectul este aferent obiectivului «Reabilitare a liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului IV Pan European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h» si cuprinde mai multe lucrari de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare.
Sursa de finantare este asigurata de Comisia Europeana (85%), prin Fondul de Coeziune, si de Guvernul Romaniei (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat.
Proiectul „Executia lucrarilor de constructii si instalatii pe tronsonul Vintu de Jos – Coslariu (35,4 Km) (parte componenta a Coridorul IV paneuropean) este al treilea proiect major finantat din fonduri europene, atribuit de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA in aceasta saptamana.
Valorile primelor doua contracte de lucrari sunt pentru Vintu de Jos – Simeria (43 km) – 1,35 miliarde lei (echivalentul a 317,26 milioane euro), fara TVA, si pentru Frontiera – Curtici – Arad-Km 614 (41 km) – 1,08 miliarde lei (echivalentul a 248,2 milioane euro) fara TVA.
Contractul pentru executia lucrarilor pe tronsonul Vintu de Jos – Simeria a fost atribuit asocierii de firme Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup, iar cel pentru Tronsonul 1 – Frontiera – Curtici – Arad-Km 614 a fost atribuit consortiului Astaldi – Swietelsky – Alstom – Euro Construct – Dafora.
Reabilitarea/modernizarea acestor sectiuni de cale ferata au ca scop cresterea cotei actuale de piata a transportului feroviar de calatori si marfa, prin sporirea gradului de siguranta si de confort, dar si prin reducerea timpului de calatorie. Tototdata, reabilitarea infrastructurii feroviare va avea un impact pozitiv asupra dezvoltarii economice pe plan regional, prin asigurarea unei legaturi directe si rapide dintre intreprinderile locale si antreprenorii care dispun de capital, potrivit reprezentantilor CFR.