Cosmetic Plant intensifica exporturile si se extinde pe piata din Ungaria

12 Aug, 15:12 • Redactia DailyBusiness
Cosmetic Plant, unul dintre cei mai cunoscuti producatori autohtoni de produse cosmetice, vizeaza in acest an intensificarea exporturilor si anunta extinderea pe piata din Ungaria.
Cosmetic Plant intensifica exporturile si se extinde pe piata din Ungaria

„Unul dintre cele mai importante obiective ale
companiei noastre, pentru anul 2014, este cresterea exporturilor. Astfel, una
dintre deciziile strategice in acest sens a fost extinderea pe piata din Ungaria”,
a declarat Susana Laszlo (foto), director general al Cosmetic Plant.
Potrivit afirmatiilor sale, alegerea pietei
din Ungaria pentru intensificarea exporturilor a fost determinata cu precadere
de pozitionarea georgrafica, fiind cea mai apropiata zona de unitatea de productie
de la Cluj-Napoca.  

„Ungaria se alatura, in acest fel, celorlalte
opt piete pe care deja exportam produsele noastre: Canada, Grecia, Italia,
Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan si Austria”, a mai spus
reprezentanta companiei.

Startul vanzarilor pe piata din Ungaria a fost
dat de 17 dintre cele 92 de produse fabricate de Cosmetic Plant.

„Dincolo de adaptarea ambalajelor pentru
aceasta piata, textele fiind scrise si in limba maghiara, am lansat deja si un
site de prezentare special pentru aceasta zona. In plus, vom avea si o ampla
campanie de promovare a produselor la raft pentru a ne face cunocuti cat mai
repede in randul clientilor si a ajunge una dintre principalele optiuni ale
acestora. De asemenea, vom demara si campanii de sampling si promovare in
revistele locale cu target feminin”, a adaugat Susana Laszlo.

Reprezentanta companiei a mai afirmat ca, in
acest moment, produsele Cosmetic Plant sunt disponibile in mai multe  magazine  din principalele orase din Ungaria.

[b]Ce isi doresc consumatorii maghiari[/b]

In ceea ce priveste piata din Ungaria, Susana
Laszlo afirma ca aici consumatorii sunt interesati de produse cu ingrediente
care pe piata din Romania nu sunt la fel de cerute.

Spre exemplu, din categoria
produselor cu ingrediente clasice, cele pe baza de macese se afla pe primele
locuri, fata de Romania, unde cele pe baza de galbenele si catina conduc
clasamentul. In topul preferintelor clientelor din Ungaria se mai afla si
produsele pe baza de argan.

De asemenea, o diferenta intre piata locala si
cea din Ungaria apare si la retelele in care sunt vandute produsele cu
ingrediente naturale.

„La noi in tara, produsele cosmetice din
ingrediente naturale sunt vandute in primul rand in magazine naturiste si
farmacii, pe cand in Ungaria piata cosmeticelor este dominata de retelele
internationale de drogherii precum DM (Drogerie Markt), Rossmann si Müller.
Spre exemplu, doar lantul DM are in Ungaria peste 260 de magazine, fata de cele
68 pe care le are in Romnia”, a incheiat Susana Laszlo.

Si in ceea ce priveste distributia produselor
cosmetice pe piata din Ungaria exista diferente majore comparativ cu Romania.
Astfel, in Ungaria exista cativa mari distibuitori care au depozite en-gros de
unde magazinele se aprovizioneaza, pe cand in Romania distribuitorii merg
proactiv catre magazine si le duc produsele comandate. 

Cosmetic Plant este unul dintre cei mai
cunoscuti producatori de produse cosmetice din Romania, o a afacere de familie infiintata
in 1991 la Cluj-Napoca.
In 2013 compania a inregistrat o cifra de
afaceri de 1,6 milioane de euro, fiind prezenta la nivel national in retelele Cora
Hypermarche Romania, XXL Mega Discount, DM DrogerieMarkt, Profi, in farmaciile Catena,
Centrofarm si Remedia, in Plafar si alte magazine naturiste din tara, precum si
pe plan extern in tari precum Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban,
Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan, Austria si Ungaria.

Pe piata din Romania, Cosmetic Plant concureaza cu producatori precum Farmec si Elmiplant.