Coty si-a crescut afacerile cu 9% in Romania

21 Apr, 13:00 • Redactia DailyBusiness
Coty Cosmetics, unul dintre principalii competitori de pe piata de cosmetice din Romania, raporteaza o crestere de 9% a cifrei de afaceri la final de 2014 comparativ cu anul precedent.
Coty si-a crescut afacerile cu 9% in Romania

Astfel, fata de anul 2013 cand a inregistrat o cifra de afaceri de 75 milioane de lei, Coty a finalizat 2014 cu 82 de milioane de lei.

Cel mai dinamic segment de produse si care s-a dublat in ultimii doi ani si jumatate este cel al cosmeticelor decorative (oja si rujul). Acestea reprezinta 35-40% din cifra de afaceri a filialei locale, iar unul dintre pricipalele motive al acestei cresteri majore este contextul economic actual.

„In perioadele de criza,  femeile renunta la rasfaturile scumpe si se orienteaza spre cele pe care si le pot permite, precum ojele si rujurile”, declara Razvan Afenduli, general manager Coty Romania.

In ceea ce priveste profitul companiei, anul 2014 a fost decisiv pentru ca a reprezentat momentul de crestere. Daca pina acum, profitul net era sub 5% din cifra de afaceri, de anul acesta se asteapta o crestere de pana la 10% din cifra de afaceri, adica 8,2 milioane lei.

Acest lucru este palpabil avand in vedere preluarea marcilor de parfumerie de lux de la inceputul anului trecut. In plus, Coty vizeaza ca in urmatorii 3 ani sa dubleze vanzarile de cosmetice decorative si sa ajunga la o cota de piata de retail de peste 40% in acest segment. 

Anul 2014 a mai marcat o schimbare importanta pentru Coty  datorata cresterilor pe care compania le-a inregistrat din 2009 – de la 1 iulie, Coty Romania a devenit un hub care cuprinde atat Bulgaria, cat si Grecia, unde Coty a realizat in 2014 vanzari de 7,5 milioane de euro. Se pune problema alipirii si altor tari din regiune, insa acest lucru depinde de contextul pietelor. 

„Cand deschizi piete, fiind vorba de investitii foarte mari, este foarte important contextul geo-politic, o investitie intr-o afacere existenta nu este la fel de riscanta si daca expui un plan de afaceri corect in general se aproba”, mai spune  Razvan Afenduli.