De la mijlocul lunii august pana spre sfar?itul lunii septembrie, parinti
din toata tara incep sa i?i
faca liste de cumparaturi. Achizitionarea de rechizite scolare este o traditie in Romania pentru fiecare
familie cu copii, dar si pentru studenti. O alta perioada importanta, chiar daca nu la fel
de efervescenta, pentru piata instrumentelor de scris este cea a sarbatorilor
de iarna”, declara Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK Romania.
Analizand categoriile de pe piata, produsele de colorat (creioane de colorat,
carioci si creioane cerate) – care au o pondere de 21% din valoarea pietei – au inregistrat cea mai mare crestere (12%) comparativ
cu 2010. Cel mai important segment in volum (27%) raman
pixurile clasice, cu o crestere in valoare de 6%, in linie cu intreaga piata.
De asemenea, pe o tendinta de crestere in valoare s-au inscris si finelinerele (+16%),
rolerele (+11%) si stilourile (+9%). Creioanele grafit au inregistrat o usoara scadere de 4%.
Categoria markere (markere, text markere si stilouri OHP) au
crescut cu 7%, in timp ce produsele de corectat au scazut cu 8% in valoare,
comparativ cu aceeasi perioada a inceputului de an scolar 2010.
Un rezultat important in 2011 este performanta marcilor private, inregistrand
o cre?tere de 93% in
valoare, comparativ cu august – septembrie 2010. Marcile private sunt
mult mai ieftine in comparatie cu alte produse similare din gama lor, printre
altele, datorita faptului ca acestea nu includ costurile de promovare.