Cum influenteaza agricultura vanzarile de tigla metalica

15 Oct, 15:43 • Redactia DailyBusiness
Anul agricol bun ii da sperante unui producator de tigla metalica din Brasov ca va inregistra un record de vanzari spre finele lui 2013.
Cum influenteaza agricultura vanzarile de tigla metalica

Bilka Steel a
inregistrat la noua luni o cifra de afaceri de aproximativ 75
milioane lei. Cifra este in crestere cu peste 41% fata de aceeasi
perioada a lui 2012.

„Cresterea peste estimari se
datoreaza lunilor de vara si de toamna. In aceste perioade am
resimtit o crestere a cererii determinata in mare parte de „sezonalitatea” cu care deja ne-am obisnuit. Pe de-o parte
unitatile hoteliere din zona montana realizeaza lucrari de renovare
pe timpul verii, iar pe de alta parte sunt foarte multi romani care
muncesc in strainatate si care vara vin in concediu in tara si-si
pregatesc casele pentru cand vor reveni definitiv”, a declarat
Horatiu Tepes, proprietar Bilka Steel.

„Trecem printr-o perioada in care
romanii sunt chibzuiti cu cheltuielile, iar piata inregistreaza
cresteri timide. Consumatorul este mult mai exigent si mai atent in
momentul achizitiei, dar si mai educat fata de anii trecuti. Nu se
mai cauta produsul cel mai ieftin, este valorizat raportul
calitate-pret”, a adaugat Horatiu Tepes.

In 2013, compania si-a vandut produsele
la nivelul intregii tari prin intermediul a peste 500 dealeri
stabili.

Reteaua de distributie acopera integral teritoriul Romaniei.
95% din tigla metalica produsa la Brasov ajunge pe casele romanilor,
exportul reprezentand 5% din cifra de afaceri.

„Principalele tari in care exportam
produsele noastre sunt tarile ex-sovietice si Slovacia. Pentru moment
ne concentram atentia pe Romania. Cerere si nevoie de tigla metalica
si invelitori metalice exista si la noi in tara.

Daca ne uitam la cateva orase precum
Sibiu, Cluj sau Brasov vedem cate acoperisuri avem de schimbat, ca sa
nu mai spunem de multe alte zone carora le va veni randul”,
precizeaza Horatiu Repes.

Pentru sfarsitul lui 2013, compania
estimeaza vanzari de peste 3 milioane mp de tigla metalica, volum
mult peste cel estimat la inceputul anului si un record absolut
pentru orice producator din piata autohtona
.

Un factor ce va contribui la o evolutie
pozitiva si pe sfarsit de an, chiar daca meteorologii anunta
preciipitatii abundente, este evolutia favorabila din agricultura.

„Spre deosebire de anii trecuti cand, odata cu venirea sezonului
ploios, cererea pentru invelitori metalice nu doar ca stagna, ci
chiar scadea, anul acesta am inregistrat o crestere si cererile
continua sa vina. Acest lucru se poate datora si evolutiei favorabile
din agricultura care a adus lichiditati, iar cei care au amanat
momentul schimbarii sau renovarii acoperisului au acum mijloacele
financiare necesare achizitiei”, a explicat Horatiu Tepes.

Bilka Steel a avut in 2012 afaceri de
74 milioane de lei. Pe langa producatorul de tigla, grupul de
companii Bilka mai include doua companii: HG Construct cu sediul in
Fagaras si Bilka Transilvania cu sediul in Cluj. care se ocupa de
distributia si montajul produselor marca Bilka.

Fabrica din Brasov are in prezent
halele de productie care acopera o suprafata de peste 17.500 mp. Pe
poarta fabricii au iesit doar anul trecut peste 2 milioane mp de
tigla metalica.