Finante-Banci

Cum vor romanii sa fie semnalizate reducerile de preturi dupa scaderea TVA la alimente

20 May, 14:30 • Redactia DailyBusiness
Desi 95% dintre romani au aflat deja de decizia scaderii TVA de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare si bauturi non-alcoolice, incepand cu 1 iunie 2015, doar o treime considera ca preturile la produsele alimentare si bauturile non-alcoolice vor scadea uniform cu reducerea TVA.
Cum vor romanii sa fie semnalizate reducerile de preturi dupa scaderea TVA la alimente

Mai mult, 3 din 10
romani cred ca preturile nu se vor micsora deloc, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Potrivit studiului, un procentaj
semnificativ de romani, 65%, considera ca doar anumiti comercianti
vor reduce preturile la produsele alimentare. Cei mai multi isi pun
sperantele in hipermarketuri si supermarketuri, 75% dintre ei
asteptandu-se sa observe cele mai mari reduceri la alimente in astfel
de magazine.

„Romanii asteapta de mult timp
reducerea TVA la alimente, masura implementata deja cu succes in
multe tari din Europa. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este
neincrezatoare ca aceasta masura va fi aplicata corect de catre toti
comerciantii, lucru relevat de studiul iSense Solutions. Acest moment
este unul cheie: neincrederea consumatorilor trebuie adresata de
catre comercianti, ceea ce va contribui la un comportament mai
relaxat al romanilor atunci cand vine vorba de cumparaturi”,
este de parere Traian Nastase, managing partner iSense Solutions.

In ceea ce priveste semnalizarea
reducerilor, 85% dintre romani isi doresc ca alimentele si bauturile
non-alcoolice sa aiba doua etichete dupa intrarea in vigoare a legii:
una care sa contina pretul vechi si alta cu pretul redus. De
asemenea, sunt asteptate reclame TV care sa informeze populatia
asupra noilor preturi.

„Consumatorii asteapta de la
comercianti sa comunice cat mai transparent modul in care
implementeaza reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei isi
doresc sa vada reclame despre modificarile preturilor. Cei care vor
aplica si vor comunica corect scaderile de preturi vor avea un
avantaj competitiv si vor castiga increderea consumatorilor”,
afirma Andrei Canda, managing partner iSense Solutions.

Scepticismul romanilor creste si mai
mult in cazul restaurantelor. Potrivit studiului iSense Solutions, 6
din 10 cred ca preturile din restaurante nu se vor micsora foarte
mult, deoarece acestea includ prelucrarea alimentelor si serviciile
oferite, care nu sunt vizate de reducerea TVA.

Studiul a fost realizat online de catre
compania iSense Solutions in cadrul Panelului ResearchRomania.ro.
Datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un
grad de eroare de +/-4,97%, la un nivel de incredere de 95%.