Finante-Banci

DailyBusiness.ro, in Top 5 cele mai active publicatii de pe domeniul bancar

13 Jul, 14:49 • Redactia DailyBusiness
Cotidianul online de afaceri DailyBusiness.ro se situeaza in topul primelor cinci cele mai active publicatii de business pe domeniul bancar, cu circa 600 de stiri publicate pe acest domeniu in ultimele sase luni, potrivit unui studiu Media IQ.
DailyBusiness.ro, in Top 5 cele mai active publicatii de pe domeniul bancar

Cea mai „activa” publicatie in acoperirea brandurilor din domeniul bancar este Ziarul Financiar, cu 2.761 de articole publicate in perioada 7 ianurie – 12 iulie. Cotidianul de business este urmat indeaproape de Wall-Street.ro (1.180 materiale), Curierul National (709) si Financiarul (705).
[img=767]Sursa: Media IQ[/img]
In cazul publicatiilor generaliste, cea mai activa publicatie, in perioada monitorizata, a fost Hotnews cu 643 de articole de presa. Cotidianul online este urmat de Romania Libera (609) si Evenimentul Zilei (275).

Monitorizarea a fost realizata in perioada 07 ianuarie – 12 iulie 2010. S-au luat in calcul 647 de surse media (variantele online ale celor mai importante publicatii, televiziuni, cat si cele mai importante bloguri, siteuri generaliste sau agentii de presa).

Cel mai vizibil brand din domeniul bancar in presa romaneasca este BCR, cu 3.699 de aparitii in 183 de surse media, conform analizelor MediaIQ. Parte a grupului austriac Erste Bank, BCR este urmat indeaproape de BRD, cu 3.352 aparitii in 163 surse media.

Cele doua banci acopera aproximativ 40% din totalul articolelor scrise in media autohtona in ultimele sase luni.
[img=777]Sursa: Media IQ[/img]
„Interesant este faptul ca daca in clasamentul BNR, Volksbank este a treia cea mai „activa” banca din Romania (cu o cota de piata de 6,6%), nu acelasi lucru se intampla si in „paginile” presei. Banca de origine austriaca detine ultima pozitie cu doar 548 de articole si o cota de piata de aproximativ 3%”, au spus reprezentantii Media IQ.

Medalia de bronz o castiga Raiffeisen, care a inregistrat in ultimele sase luni mai bine de 2.353 de materiale, in 141 de surse media. Brandul este urmat de ING Bank, cu 2.344 de aparitii in 151 surse.

La capitolul notorietate in mass-media autohtona, majoritatea brandurilor din domeniul bancar au pierdut teren fata de perioada precedenta monitorizarii. Cele mai mari pierderi le-au inregistrat Alpha Bank (14,6%), Volksbank (14,5%) si BCR (12,7%). Pe scurt, inseamna ca in perioada mentionata, aceste branduri s-au regasit mai putin in sursele media autohtone.

Cresteri spectaculoase au inregistrat CEC Bank (26,6%) si Unicredit Tiriac Bank (24%).