De ce merg romanii la Kaufland, Lidl si Carrefour

01 Oct, 17:02 • Redactia DailyBusiness
Kaufland, Lidl si Carrefour sunt lanturile de magazine cele mai vizitate de romanii din mediul urban, potrivit unui studiu remis miercuri DailyBusiness.ro. Vezi care sunt punctele forte ale fiecarei retele in parte.
De ce merg romanii la Kaufland, Lidl si Carrefour

In ultima luna,
Kaufland a fost vizitat de 62% dintre romanii din mediul urban, Lidl
de 55% dintre acestia, iar Carrefour de un procent de 37%.

Raportandu-ne la
magazinele catre care s-au orientat pentru cumparaturile generale
necesare in gospodarie, romanii opteaza pentru aceleasi 3 magazine:
Kaufland (28%), Lidl (18%) si Carrefour (13%).

„Conform studiului
cantitativ Retail Meter, in cosul de cumparaturi sunt intalnite cel
mai frecvent fructele si legumele (63%), painea (63%) si lactatele
(62%). Acestea sunt urmate de dulciuri (56%) si bauturi non alcoolice
(54%). Procentul romanilor din mediul urban care cumpara mezeluri
este de 50%, in timp ce cel al cumparatorilor de carne proaspata de
38%”, afirma Stefan Andrei, marketing manager Exact Cercetare si
Consultanta.

Majoritatea
persoanelor (75%) isi fac cumparaturile ce tin de gospodarie la
intervale de 2-3 zile, aproximativ doua treimi dintre respondenti
(66%) realizandu-le impreuna cu altcineva. Cand vine vorba de
cumparaturile generale, suma pe care romanii o achita ajunge in medie
la 162 lei.

Magazinul preferat
pentru cumparaturile generale

Atunci cand aleg
magazinul din care sa cumpere, romanii tin in primul rand cont de
preturi (66%), de calitatea produselor (62%) si de varietatea
acestora (58%).

Kaufland,
hipermarketul clasat pe prima pozitie a topului preferintelor
cumparatorilor, castiga teren datorita rotiseriilor situate in afara
magazinelor
. Reducerile dupa anumite ore la fructe si legume sunt de
asemenea apreciate, ca de altfel si eficienta caselor de marcat si
verificarea gradului de satisfactie al cumparatorilor prin
intermediul casierilor.

Asa cum reiese din
partea calitativa realizata in completarea studiului Retail Meter,
Lidl se distinge prin produsele de origine germana, ce pot fi
achizitionate doar in cadrul acestui lant. Ele sunt percepute ca
avand o calitate ridicata, asemenea marcilor consacrate, insa cu
preturi situate sub media acestora. Gamele variate de produse ii
atrag pe cumparatori, la fel si reinnoirea acestora de 2 ori pe
saptamana.

Produsele de
panificatie si saptamanile cu specific international se bucura de
asemenea de aprecieri, trezind in randul clientilor dorinta de a
reveni pentru a descoperi noutatile.

La randul sau,
Carrefour este perceput ca fiind cel mai raspandit si popular brand.
In plus, Carrefour Market si Carrefour Express vin sa completeze
harta extinsa a locatiilor brandului francez. Clientii apreciaza in
primul rand serviciul de vanzari online si posibilitatea servirii
mesei
in cadrul hipermarketurilor. Sunt de asemenea mentionate ca
elemente distinctive existenta marcii proprii – Tex, gama vasta de
produse electronice si raionul de vinuri bine aprovizionat.

Rezultatele
Retail Meter vizeaza obiceiurile si comportamentul de cumparare din
magazine si au fost obtinute in urma studiului cantitativ &
calitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna
septembrie. Pentru componenta cantitativa, universul cercetarii a
fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de
ani, rezidente in mediul urban.

Volumul esantionului a fost de 1.048
de respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si
Consultanta, administrat via Internet. Respondentii au fost selectati
din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de
respondenti. Studiul calitativ a fost realizat prin intermediul a 4
focus grupuri mixte, cu participanti cu varste cuprinse intre 18-39
de ani.

Specializata in
domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al
consultantei in marketing, Exact Cercetare si Consultanta este parte
a BBDO Group.