Finante-Banci

De ce vor românii sa obțină mai multe informații financiare

09 Oct, 10:01 • Redactia DailyBusiness
55% dintre clienții instituțiilor financiare nebancare din România sunt chibzuiți cu cheltuielile zilnice și aproape 7 din 10 susțin că dezvoltarea cunoștințelor financiare ar contribui la o mai bună gestionare a bugetului de familie și planificare financiară pe termen lung, arată un studiu GfK la inițiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident România.
De ce vor românii sa obțină mai multe informații financiare

Cercetarea a
fost realizată pe un eșantion total de 8.040 de clienți din cele 8 țări în care
este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 din România.

Economisirea pe termen lung este principala preocupare a
respondenților români atunci când caută să obțină informații financiare.

Peste
30% dintre participanții la sondaj din România consideră că un nivel mai
ridicat de educație financiară i-ar putea ajuta să-și crească economiile, în
timp ce aproximativ un sfert spun că ar putea să-și gestioneze astfel mai bine
cheltuielile zilnice și bugetul lunar de familie.

Totodată, 21% sunt interesați
să-și dezvolte cunoștințele financiare pentru a putea realiza investiții pe
termen lung, la bursă sau în imobiliare.

[img=6909][/img]

În prezent, 3 din 10 respondenți spun că reușesc să facă
economii cu regularitate pentru viitorul lor și al familiei lor. Dintre
aceștia, mai mult de jumătate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au
economii la bancă și 6% au realizat investiții pe termen lung cu scopul de a
economisi, arată studiul realizat de compania britanică de cercetare GfK pentru
Provident.

„Românii și-au schimbat obiceiurile financiare în ultimii
ani, devenind tot mai atenți cu cheltuielile zilnice și mai interesați să-și
optimizeze finanțele personale pentru a economisi și investi pentru viitor. Mai
mult, observăm că educația financiară a devenit o prioritate, ceea ce reconfirmă
strategia noastră de a susține, încă din 2008, programe ample menite să
îmbunătățească nivelul de cunoștințe de gestionare și planificare a bugetului”,
a declarat Viktor Boczán, directorul general al Provident Financial România.

Compania susține platforma de educație financiară și
antreprenorială SigurantaFinanciara.ro, lansată în 2013 pentru a oferi
românilor informații relevante explicate pe înțelesul tuturor, instrumente
utile de planificare a bugetului, precum calculatoare de buget, de economii sau
de investiții și materiale video inedite pentru o mai bună planificare a
finanțelor, economisire și investiții.

La nivel european, 4 din 10 respondenți sunt interesați să
acumuleze cunoștințe financiare pentru a-și optimiza veniturile și cheltuielile
lunare.

Cercetarea GfK face parte dintr-o inițiativă desfășurată în rândul
clienților grupului britanic IPF în toate cele opt țări în care acesta este
prezent (România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria și
Mexic), cu scopul de a identifica percepțiile consumatorilor asupra climatului
socio-economic, comportamentul lor de economisire și creditare și principalele
lor preocupări.