Dispare inca un brand romanesc. De ce inchid olandezii fabrica Napolact din Cluj

15 May, 10:43 • Redactia DailyBusiness
Actionarul majoritar al societatii Napolact Cluj-Napoca, compania olandeza FrieslandCampina, confirma inchiderea fabricii din comuna Taga, judetul Cluj, sustinand ca au scazut vanzarile din cauza interesului scazut pentru specialitatile de branzeturi romanesti.
Dispare inca un brand romanesc. De ce inchid olandezii fabrica Napolact din Cluj

„Unitatea de productie de
specialitati de branza, detinuta de compania FrieslandCampina in
comuna Taga, este functionala pana la 1 iunie, data de la care va
intra in conservare. Decizia a fost luata ca urmare a
interesului scazut pe care consumatorii romani il au pentru
specialitatile de branzeturi romanesti. Acest fapt a dus la scaderea
continua a vanzarilor si, implicit, a productiei, desi compania a
facut investitii foarte mari in campanii de promovare a gamei de
branzeturi de la Taga”, se arata in comunicatul companiei FrieslandCampina.

„Compania va continua sa comercializeze
produsele existente in stoc, iar atunci cand contextul pietei va fi
favorabil, iar preferintele de consum ale romanilor in ceea ce
priveste branza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii
productiei in aceasta unitate”, mentioneaza documentul.

Reprezentantii FrieslandCampina adauga
ca cei 12 angajati ai unitatii din Taga vor beneficia de pachete
compensatorii conform contractului colectiv de munca.

„Oamenii au primit, luni, preaviz
de 15 zile, iar fabrica se va inchide. E dureros ce se intampla si cu
angajatii, care sunt locuitori ai comunei, dar si cu brandul
romanesc, care este branza de Nasal si care va disparea. E pacat ca
nimeni nu intervine pentru salvarea acestui brand, cunoscut in lumea
intreaga
. La Taga se fabrica branza de Nasal intr-o grota unde este o
bacterie unica, iar aceasta da gustul specific al branzei”, a
spus Emil Sabau, viceprimarul comunei Taga, potrivit Mediafax.

Napolact s-a aflat anul trecut pe locul 9 in topul celor mai puternice 50 de branduri romanestiTopul marcilor romanesti este foarte stabil de la an la an, semn ca romanii considera ca avem valori comerciale incontestabile, spunea Adina Vlad, managing partner Unlock Market Research, compania care a realizat cercetarea.