Fenechiu: Privatizarea CFR Marfa s-a facut cu pistolul la tampla

21 Jun, 15:13 • Redactia DailyBusiness
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri ca privatizarea CFR Marfa s-a facut cu "pistolul la tampla", sub presiunea FMI.
Fenechiu: Privatizarea CFR Marfa s-a facut cu pistolul la tampla

„Sunt dispus si stau in fata
oricui contesta aceasta privatizare, nu ne-am abatut absolut deloc de
la litera si spiritul legii”, a spus ministrul Transporturilor
despre privatizarea CFR Marfa.

El a afirmat ca privatizarea
companiei s-a facut cu „pistolul la tampla”, sub presiunea
FMI, relateaza Agerpres.

„Da, a fost o privatizare cu
pistolul la tampla, dar asta nu a insemnat ca am incalcat cu ceva
legislatia romana sau orice tip de principii privind privatizarea”,
a raspuns Fenechiu, intrebat in acest sens. 

Ministrul a
afirmat ca in ceea ce priveste contestatiile companiilor privind
procesul de privatizare a CFR Marfa, acestea nu au niciun fel de
valoare

El a explicat ca banii proveniti din
privatizarea CFR Marfa vor intra in bugetul statului, prin Ministerul
de Finante, pentru diminuarea deficitului. 

„Eu
mi-as dori ca cei care au cumparat CFR Marfa sa dezvolte aceasta
companie si statul in fiecare an sa nu mai plateasca de la buget
subventii, ci sa primeasca de la companie dividende. In momentul
acela abia cred ca ne-am atins obiectivele”, a aratat Fenechiu,
afirmand ca statul, in calitate de actionar minoritar la CFR Marfa,
va trebui sa vegheze asupra problemelor angajatilor si dezvoltarea
companiei. 

Ministrul a completat ca si-ar dori ca CFR
Marfa sa urmeze un viitor de tipul OMV si nu de tipul Mechel

In
ceea ce priveste parcursul financiar al CFR Marfa, Fenechiu a aratat
ca activitatea companiei din 1996 pana in 2012 este analizata de
Corpul de Control, urmand ca analiza sa fie data publicitatii. 

El
a mai explicat ca peste 12 companii si-au manifestat intentia de a
participa la privatizarea CFR Marfa, desi reprezentantii ministerului
au trimis scrisori de invitatie catre toate marile companii din
Europa. 

„Din nefericire, anul 2012 a fost un an
prost pentru transportul de marfa din Europa, multe companii au
terminat anul pe pierderi si exista reglementari clare in tarile
membre ca atunci cand nu ai profit, nu ai dreptul sa faci investitii
in anul urmator”, a spus ministrul. 

Fenechiu a
adaugat ca GFR a indeplinit inclusiv conditiile initiale din caietul
de sarcini din prima procedura de privatizare si ca aceasta companie
va prelua datoriile CFR Marfa de aproximativ 100 de milioane de
euro. 

Intrebat daca exista garantii privind promisiunile
facute de GFR pentru viitoare investitii in CFR Marfa, ministrul a
raspuns negativ. 

„Nu, atat timp cat in caietul de
sarcini nu sunt cerute, nici nu pot sa cer garantii. Aceasta este o
actiune pe care si-a asumat-o de buna voie investitorul. Nu pot sa-i
cer garantii
. Daca va face sau nu va face aceste investitii, ramane
de vazut, dar nu erau conditii in caietul de sarcini”, a spus
Fenechiu.

GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni, a anuntat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Gruia Stoica si-a asumat si investitii de 900 milioane euro plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Citeste si CFR Marfa, un nou caz
Oltchim? Intre forta contestatiilor si atuurile castigatorului