- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Germanii de la Lurssen vor sa aduca Santierul Naval Mangalia pe profit in 2 ani

01 Oct, 13:41 • ioan.basea
Grupul german Lurssen intentioneaza sa aduca pe profit Santierul Naval Mangalia (SNM) in doi ani, a declarat miercuri Stephan Friedrich, directorul general al grupului. Lurrsen va investi peste 10 mil. euro in urmatorii trei ani.
Germanii de la Lurssen vor sa aduca Santierul Naval Mangalia pe profit in 2 ani

„Speram ca intr-un an, doi sa punem santierul pe picioare pentru ca acesta sa obtina profit”, a spus Friedrich.

Grupul germam Lurssen a semnat miercuri un contract de asociere pe o durata de 3 ani cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), proprietarul SNM.

Intrebat de DailyBusiness.ro daca intentioneaza sa achizitioneze o alta unitate de productie in Romania, oficialul Lurssen a raspuns ca in conditiile in care SNM nu va face fata numarului mare de comenzi, exista posibilitatea extinderii afacerii Lurssen in tara.

In privinta diviziei de iahturi, reprezentantul german a precizat ca momentan nu se vor extinde in Romania si cu acest segment de productie, insa, pe viitor, se vor fabrica la SNM componente de iahturi de dimensiuni mari pe care sa le exporte in Europa.

Aportul investitorilor germani in cadrul asocierii va fi de 10,5 milioane euro pe o perioada de trei ani, din care 550.000 euro vor reprezenta capitalul de lucru.

In cadrul acestei asocieri, SNM va contribui cu active in valoare de 9,7 milioane euro, ce vor ramane pe toata durata contractului de asociere in proprietatea sa.

Conform contractului de asociere, profitul obtinut de SNM va reveni in proportie de 51% investitorului german, iar restul de 49% – AVAS.

AVAS a anuntat ca asocierea cu firma germana are loc in conditiile in care cele 4 tentative de privatizare a Santierului Naval Mangalia nu s-au finalizat cu semnarea unui contract de privatizare.

„Primul pas in aceasta asociere consta in modernizarea cladirilor, echipamentelor si utilajelor, urmat de transferul de tehnologie si know-how”, a declarat Friedrich.

El a spus ca se bazeaza pe contractele pe care SNM le va incheia cu statul roman, ce vor viza reabilitarea navelor militare, iar in functie de modul de derulare a acestor contracte, vor decide daca vor participa la procesul de privatizare al santierului.

Investitorii germani spun ca au ales Romania datorita aderarii la Uniunea Europeana si apartanentei la NATO.

Aderarea la UE va permite accesarea unor fonduri post-aderare pentru realizarea unor investitii la SNM iar apartanenta la NATO va putea garanta mai multe contracte de modernizare a navelor militare.

„Este foarte important acest parteneriat pentru Romania, pentru ca va trebui sa-si modernizeze flota, ceea ce va determina atragerea de contracte in parteneriat cu statul”, a adaugat Friedrich.

Investitorul german a precizat ca a mai achizitionat santiere navale aflate in dificultate financiara, ca SNM, pe care le-au facut profitabile.

Asocierea dintre Santierul Naval Mangalia si Lurssen Lar Investment GmbH Germania a fost ultima etapa prevazuta in Programul de restructurare a societatii, aprobat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului pe anul 2008.

Acest contract de asociere vizeaza cresterea de 5 ori a cifrei de afaceri a SNM si constituie cea mai buna solutie pentru revitalizarea acestuia, potrivit reprezentantilor AVAS.

Teodor Atanasiu, presedintele AVAS, a declarat ca acest parteneriat, stabilit initial pe o perioada de 36 de luni, cu posibilitate de prelungire, va rezolva problema armatei romane in ceea ce priveste mentenanta pentru cele doua fregate ale marinei cat si pentru viitorul program de achizitii.

„In acelasi timp, sunt sigur ca acest parteneriat se va adresa si pietei civile, mai ales ca, facand un studiu pe piata santierelor navale din Romania, am constatat ca sunt incarcate la capacitate maxima si, de aceea, cred ca o noua capacitate este binevenita”, a adaugat Atanasiu.

In prezent, SNM are 96 de angajati si un capital social in valoare de 5,2 milioane lei. Compania are in derulare un contract de mentenanta in valoare de 700.000 lei, ce se va finaliza in aceasta luna.

SNM a fost infiintat in 1956 si este este specializat in proiectarea, fabricarea, repararea si modernizarea navelor maritime si fluviale si singurul din tara care repara navele militare.

Lurssen a fost infiintata in 1875 la Bremen, construind peste 13.000 de nave pana in prezent, grupul fiind implicat si in productia germana de armament in al II-lea Razboi Mondial.