Kuma Romania exporta lavoare in Republica Dominicana

16 Mar, 14:29 • Redactia DailyBusiness
Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi și mobilier pentru băi și bucătării sub brandurile Kuma și Nordline, a încheiat anul 2015 cu un business de 3,3 milioane de euro, în creștere cu circa 10% față de anul precedent, și mizează pe creșterea acestuia cu încă 10 procente până la finalul anului.
Kuma Romania exporta lavoare in Republica Dominicana

De asemenea, începând cu acest an produsele
companiei sunt prezente și pe piața dominicană, iar următoarele țări vizate în
planul de expansiune sunt Austria, Ungaria și Marea Britanie.

„Majorarea cifrei de afaceri în 2015 se
datorează, în principal, intensificării vânzărilor în retail pe piața
scandinavă. Totodată, am remarcat și o revigorare a proiectelor din România,
fapt care ne încurajează estimările de creștere pentru acest an, vizând un avans
până la circa 3,6 milioane de euro”, a declarat Camelia Olesen, Director
Executiv al Kuma România.

Potrivit reprezentantei companiei,
investițiile Kuma din anul trecut s-au ridicat la aproximativ 230.000 euro,
sumă care a inclus atât îmbunătățirea sistemelor de ventilație în secția de
turnare din fabrică și extinderea spațiului cu două noi secții (finisare și
stocare).

Dincolo de creșterea cifrei de afaceri, obiectivele
companiei pentru anul în curs vizează și majorarea productivității și accesarea
unor fonduri europene pentru IMM-uri privind extinderea capacitatății de
producție și achiziționarea de noi utilaje. În acest sens, compania are în plan
demararea unor investiții totale în valoare de cca. 800.000 de euro, o parte
putând fi susținute din fonduri europene.

Lavoarele Kuma produse în România, prezente pe piața din Republica
Dominicană 


De asemenea, în ceea ce privește dezvoltarea
companiei, produsele Kuma au fost introduse, de curând, pe o nouă piață, la
începutul anului fiind realizat primul export de lavoare și mobiler de baie
către Republica Dominicană.

„Partenerii noștri danezi au identificat
potențialul zonei Caraibe pentru proiecte potrivite companiei noastre. Există o
piață în creștere în ceea ce privește segmentul hotelier, dar și o nișă pe
retail, designul și calitatea lavoarelor Kuma asigurînd succesul pe piață”, a
completat Camelia Olesen.

Datorită similitudinilor latine, a modului de
prezentare a produsului, dar și a asemănănărilor în ceea ce privește
preferințele estetice, Kuma România va coordona în mod direct afacerile
companiei pe piața dominicană, fiind luată în calcul chiar și o unitate de
producție în această zonă.  

„Planurile noastre vizează investiția într-o
fabrică în Republica Dominicană până la finele anului 2018, aceasta urmând să
producă lavoare și blaturi pentru bucătării”, a subliniat reprezentanta
companiei.

Mai mult, expansiunea companiei în acest an
pune un accent major pe exporturi, următoarele țări vizate fiind Austria,
Ungaria și Marea Britanie, toate demonstrând un potențial crescut pe piața
proiectelor hoteliere, comerciale și office.

De asemenea, pentru identificarea noilor
parteneri și prezentarea celor mai recente tendințe în ceea ce privește
materialele și culorile din noile game Kuma, în perioada următoare, compania va
fi prezentă la două târguri de profil organizate în Ungaria și Austria.

„Având în vedere tendințele estetice desemnate
în acest an, ne-am extins gama de culori disponibilă și am introdus în ofertă
patru nuanțe noi: Danube, Oka, Jardin și Diamantina, două dintre acestea fiind
inspirate din culorile anului – Roz Quartz și Albastru Serenity”, a mai
declarat reprezentanta companiei.

Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piața locală în
1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte
rezidențiale, comerciale, de birouri și de utilitate publică,  blaturi de bucătării în suprafață continuă cu
chiuveta, glafuri de ferestre și balcoane, mese de bar/restaurant, recepții
pentru hoteluri, concepte SPA și mobilier modular marca Nordline pentru băi și
bucătării.

Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca
în 2006 compania să se mute în Bănești odată cu finalizarea primei investiții
de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro.